کد خبر: 926594
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
فرماندار سنندج عنوان کرد
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج از بی‌توجهی شهرداری در پرداخت نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها انتقاد کرد و گفت: شهرداری سنندج از سال 83 تاکنون بالغ بر یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی بدهکار است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ابراهیم زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و با حضور برخی اعضای حقوق و حقیقی برگزار شد، اظهار کرد: بی‌توجهی شهرداری به کتابخانه‌های عمومی بی‌توجهی به مقوله فرهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری سنندج باید پیشتاز در پرداخت نیم‌درصد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی باشد افزود: متاسفانه شهرداری‌ها هنوز درک نکرده‌اند که این امر قانون است و موظف به رعایت قوانین مصوب کشور است.
زارعی مقوله فرهنگ را زیربنای تمامی بخش‌ها عنوان کرد و افزود:ریشه بسیاری از مشکلات کشور در بی‌توجهی به مباحث فرهنگی است و در صورتی که به این امر توجه نشود در بخش‌های دیگر نیز کاری از پیش نخواهیم برد.
فرماندار سنندج با گلایه از عدم حضور شهردار در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: کردستان یک استان فرهنگی است و مسئولان باید با توجه به این مهم بسترهای لازم را برای توسعه استان در بخش‌های دیگر فراهم کنند.
وی گفت: شهرداری سنندج در سال‌جاری یک ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز نکرده است این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و این نهاد به کتابخانه‌ها بدهکار است.
زارعی با اشاره به اینکه شهرداری سنندج از سال 83 تاکنون بالغ بر یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان بدهی دارد، عنوان کرد: شهرداری سنندج در گذشته  340 میلیون تومان و امسال نیز تاکنون 200 میلیون تومان به کتابخانه‌ها بدهکار است.
وی گفت: شهرداری‌ها باید توجه داشته باشند که در صورت عدم پرداخت نیم‌درصد مبلغ مقرر بنا بر اعلام نهاد کتابخانه‌ها توسط خزانه داری کل کشور از سرجمع اعتبارات مربوط به درآمد شهرداری مربوطه برداشت می‌شود و این به نفع استان نیست.
فرماندار سنندج در ادامه بر لزوم توجه به ارتقای منابع بومی در کتابخانه‌ها تاکید کرد و گفت: کمک به تقویت زبان کوردی کمک به تقویت زبان ملی است و باید متولیان امر به این مهم توجه کنند.
زارعی در پایان از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه فرهنگ نام برد و اضافه کرد: تمامی مسئولان وظیفه دارند در این راستا از کتابخانه‌های عمومی حمایت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها