کد خبر: 926585
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
چند مسئول بلندپایه امنیتی سابق رژیم صهیونیستی طی یک نشستی تأکید کردند که در حال حاضر هیچ خطری ثبات داخلی ایران را تهدید نمی‌کند.

جوان آنلاین: مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی در سخنانی در یک نشست، تأکید کردند که علی رغم تمامی اقدامات آمریکا، نظام ایران همچنان ثبات داخلی خود را حفظ کرده است.

به نوشته‌ی روزنامه العربی الجدید، در این نشست که از سوی مرکز پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل تحت عنوان «ایران و اسرائیل از تنش تا تغییر» برگزار شده بود؛ «موشه یعلون» وزیر سابق جنگ، «تامیر باردو» رئیس سابق موساد، ژنرال «یعقوف عامی درور» مشاور امنیت ملی سابق و «عاموس گلعاد» ژنرال بازنشسته ارتش به سخنرانی پرداختند.

تمامی این افراد بر این عقیده مشترک بودند که علی‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحریم‌های این کشور علیه ایران، در حال حاضر هیچ خطری ثبات داخلی نظام ایران را تهدید نمی‌کند و فشارهای آمریکا موجب سقوط نظام ایران نخواهد شد.

در خصوص سوریه، حاضرین بر این امر متفق بودند که نه ایران و نه روسیه و آمریکا قصد عقب‌نشینی از سوریه را ندارند و ترکیه نیز از نوار مرزی که در داخل خاک سوریه اشغال کرده عقب نخواهد نشست.

شرکت کنندگان در این نشست امنیتی، همچنین پیش‌بینی کردند که جنگی میان ایران و رژیم صهیونیستی در خاک سوریه رخ نخواهد داد اما امکان درگیری در یک یا دو سال آتی وجود دارد.
موشه یعلون

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنان خود گفت: پرونده ایران اهمیت بالایی دارد و اسرائیل باید به فکر مقابله با آن باشد.

او مدعی شد که ایران صرفا به فکر محو کردن اسرائیل از نقشه نیست، بلکه در پی تحقق اهداف خود در خارج از خاورمیانه است.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تهدید اصلی برای این رژیم را حضور ایران در سوریه دانست و تأکید کرد که ایرانی‌ها در خصوص اقدام علیه اسرائیل و انجام عملیات علیه آن مصمم هستند. او خواستار ترسیم خطوط قرمزی برای ایران در سوریه در مذاکرات تل آویو با روسیه و آمریکا شد.

یعلون در ادامه به انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران پرداخت و گفت: اقدام آمریکا در خروج از توافق، خوب نبود، چرا که موجب رو در رو قرار گرفتن آمریکا با شرکای اروپایی‌اش می‌شود.
سفیر سابق آمریکا در تل آویو

«دان شابیرو» سفیر سابق آمریکا در تل آویو نیز از مهمانان این نشست بود. او گفت: توافق هسته‌ای برای ایران بسیار مهم است و منتظر است تا دو سال نیم باقی مانده از دوره ترامپ نیز پایان یابد و در حال حاضر تلاش دارد ضمن التزام به توافق، جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا همکاری خود با روسیه، چین و اروپا را توسعه دهد.

او با هشدار در خصوص شکست توافق هسته‌ای در طی دو سال آتی گفت که شکست توافق ایران را به خروج از آن مجبور خواهد کرد یا اینکه باعث خواهد شد که ایران به طور مخفیانه پروژه‌ی هسته‌ای خود را توسعه دهد و در این شرایط اسرائیل چراغ سبز حمله به ایران را نیز دریافت می‌کند که تصمیم آن به دست نخست‌وزیر خواهد بود و اسرائیلی‌ها باید بدانند که چگونه با این موضوع برخورد کنند.
یعقوف عامی درور

«یعقوف عامی درور» مشاور امنیت ملی سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد: بعید نیست دولت ترامپ چراغ سبز حمله به ایران را به اسرائیل بدهد تا ایران را مجبور به عقب‌نشینی‌های وسیع کند اما ایران در این شرایط به سمت کره شمالی شدن پیش خواهد رفت.

او افزود: در این حالت ۱۳۰ هزار موشک در دست حزب‌الله لبنان است تا شرایطی مشابه کره جنوبی [برای اسرائیل] ایجاد کند که بیش از هر طرفی مخالف وقوع جنگ علیه کره شمالی است.
باردو

« تامیر باردو» رئیس سابق موساد نیز ایران را تنها قدرتی دانست که در سال ۲۰۱۵ آماده جنگ زمینی با داعش در عراق بود بر خلاف آمریکا که به حملات هوایی اکتفا کردند.

به ادعای باردو، حضور فعلی ایران در صحنه میدانی جنگ با داعش پیش از این فتح بابی برای ورود ایران به عراق و سوریه بود و این نشان دهنده تفکر ایرانی‌هاست که تسلط بر خاک را در تمامی خاورمیانه لازم می‌دانند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار