کد خبر: 926571
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مسئول شاخه جوانان سازمان منحله نهضت آزادی ایران و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران به تازگی به عضویت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درآمده است. عماد بهاور خود در توئیتش خبر از این حضور داد و البته نوشت خاتمی گفته این شورا موقت است. روزنامه سازندگی (ارگان حزب کارگزاران سازندگی) در توجیه این حضور می‌نویسد: «یکی از ضعف‌های جدی شورای‌عالی اصلاح‌طلبان در ادوار گذشته، عدم ارتباط آن با نسل‌های گذشته اصلاحات و اصلاح‌طلبان کلاسیک است که اکنون با دعوت هرچند حداقلی از یکی از اعضای نهضت آزادی جبران می‌شود. »
ناصر قوامی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ششم (مجلس اصلاح‌طلب) بود. او از این حضور دفاع می‌کند و به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «نهضت آزادی را اصلاح‌طلب واقعی در کشور می‌دانم. اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت مخالف نهضت آزادی نبودند در مجلس ششم هم وقتی آقای سحابی به زندان افتاد ما به شدت نگران بودیم و مسئله را تعقیب هم کردیم. نهضت آزادی و جبهه ملی مردمان بسیار خوب و سیاستمدارانی مؤمن و متعهد بودند و متأسفانه نشد ما از آنها استفاده کنیم. اتفاقاً اینها پایه‌گذاران اصلاح‌طلبی بودند. متأسفانه جریان تندرو در کشور طوری عمل کرد که نتوانستیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم. »
ناصر قوامی وقتی با تذکر خبرنگار در مورد نظر امام خمینی پیرامون نهضت آزادی و اینکه امام نهضت آزادی را هم‌تراز با منافقین دانستند مواجه می‌شود، ابتدا می‌گوید: «نه، چنین چیزی نیست. اینها را شما از کجا می‌آورید. شما دارید حرف‌های امام را جعل می‌کنید. »‌و بعد با یادآوری این جملات امام که «والله قسم من با نخست‌وزیر بازرگان مخالف بودم» صراحتاً نظرات امام را رد می‌کند: «هرچه که امام گفتند وحی منزل نیست. آیه قرآن نازل می‌شود، بعد نسخ می‌شود؛ حرف امام را نمی‌توانیم در هر شرایطی... »
نظرات امام خمینی در مورد نهضت آزادی مکتوب و صریح است. ایشان بهمن 66 در پاسخ به نامه سیدعلی اکبر محتشمی پور، وزیر کشور وقت و استعلام از امام در مورد صلاحیت آنان برای کاندیداتوری مجلس و فعالیت‌های سیاسی، می‌نویسند: «نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آن‌که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین ـ این فرزندان عزیز مهندس بازرگان ـ بیشتر و بالاتر است... نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند... نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند... »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار