کد خبر: 926570
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
مراجع عظام تقلید در دیدار نماینده، ولی فقیه در سپاه:
نماینده، ولی فقیه در سفر به شهر مقدس قم با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش سپاه نیوز؛ آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با تأکید بر اینکه سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است، گفت: حسن سپاه این است که بر اساس اعتقادات مذهبی بنیان شده یعنی یک نیروی نظامی خالص نیست بلکه یک نیرویی است که ریشه‌اش عقاید مذهبی است و نمی‌تواند از آن عقاید جدا شود. وی افزود: فداکاری سپاه حد و مرز ندارد و همه جا حاضر است جانفشانی کند و حمایت‌هایی که سپاه در منطقه داشته، واقعاً اثرگذار بوده و تأثیرات آن را با چشم می‌بینیم. وی ادامه داد: تأکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست به دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند.
آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در دیدار حجت الاسلام حاجی صادقی ایمان و تقوا را از نکات مورد توجه در سپاه برشمرد و با اشاره به تأکید قرآن کریم بر علم و ایمان گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد. در ادامه دیدار‌های حاجی صادقی با مراجع عظام تقلید، آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه باید تمام توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد، گفت: اگر مقاصد اسلامی و دینی و ولایت اهل بیت (ع) را پیاده کنیم، تمامی مقاصد دیگرمان تأمین می‌شود. استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه همه چیز ما از عزاداری امام حسین (ع) است و باید پررونق باشد، افزود: باید مراقب باشیم تا هویت دینی ما محفوظ بماند. آیت‌الله نوری همدانی نیزدر دیدار نماینده، ولی فقیه در سپاه با طرح این پرسش که:چرا دشمن بر روی سپاه حساسیت دارد، چون سپاه امروز خار چشم دشمنان است و خواب راحت آنان را آشفته کرده است، افزود: سپاه هر جا مظلومی مورد ظلم قرار بگیرد دفاع خواهد کرد و امروز می‌بینید هرمظلومی که تقاضای کمک و یاری کند، سپاه مقتدرانه حضور می‌یابد. آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: دشمن در پی حذف سپاه است و سپاه باید بداند که وظیفه اولش حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است. وی ارتباط سپاه و حوزه علمیه را لازم دانست و گفت: نیاز است سپاه برای ارتقای سطح معنوی، اخلاقی و دینی با حوزه علمیه ارتباط داشته باشد. این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز لازم است همه با همبستگی و وحدت مشکلات را حل و دشمن را ناامید کنند. همه موظف به خدمت به مردم حفظ نظام هستند و از همه نیروی‌های مسلح باید حمایت شود.
حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین در سفر به قم با آیت‌الله وحید خراسانی دیدار کرد که در این دیدار آیت‌الله وحید خراسانی بر لزوم توجه همگان به قرآن و درس‌آموزی از آن و نیز توسل به ائمه اطهار (سلام الله علیها) تأکید کرد. عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه نیز در دیدار با مراجع عظام تقلید به ارائه گزارشی از اقدامات سپاه در ارتقای معنویت و روحیه انقلابی پاسداران پرداخت و با تأکید بر ارتباط سپاه و روحانیت و حوزه، گفت:بحمد الله امروز اسلام در حال پیشروی و گسترش است و رژیم غاصب صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری دچار استیصال و هراس شده و دیوار بتونی هشت متری دور سرزمین‌های اشغالی می‌سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار