کد خبر: 926553
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه ۷۰‌درصد کشته‌های تصادفات پایتخت عابران پیاده هستند، گفت: باید به طور جد به سمت ارتقای فرهنگی شهروندان پیش برویم.
به گزارش خبرنگار ما، حسین رحیمی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری و مسئولان راهور مناطق تهران برگزار شد، گفت: «مدیریت یکپارچه شهری که یکی از دغدغه‌های بزرگ در تهران است باید حل شود و موضوعی که می‌تواند چاره‌ساز باشد تعامل، وحدت و هم‌افزایی سازمان‌هاست. اینکه مسئولان فقط سازمان خود را مطرح کنند یک گناه کبیره است و با کنار هم قراردادن امکانات می‌توان به مشکلات پاسخگو بود، اما برخی جزیره‌ای عمل می‌کنند.»
وی ادامه داد: «باید یکپارچه برای مردم کار کنیم و هیچ رده‌ای از راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل نباید اختلافاتی داشته باشند. ترافیک نیز باید به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی مسئولان باشد؛ چراکه این مسئله آسایش و رفاه مردم را نشانه گرفته است.»
وی با اشاره به آنالیز نقاط حادثه‌خیز منجر به فوت و اینکه ۷۰‌درصد کشته‌های تصادفات عابران پیاده هستند، گفت: «باید به سمت تغییر فرهنگ پیش برویم. سازمان‌های دیگر کنار شهرداری و پلیس راهور که وارد کار شده‌اند باید ایفای نقش کنند.»
رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به عملیات پلیس همزمان با اول مهر گفت: «امیدوارم معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق نیز در این مدت در کنار پلیس باشند و سرویس مدارس نیز در چارچوب مقرراتی از قبیل: معاینه فنی، آموزش برخورد مناسب و به طور ویژه اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی قرار بگیرند.»
استفاده از شیوه‌های جدید و نرم‌افزار‌های نوین برای کاهش ترافیک در پلیس راهور تهران
در ادامه، سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به اینکه تهران شهر متفاوتی است، گفت: «نمی‌توان شهر تهران را با روش‌های سنتی اداره کرد و باید از شیوه‌های جدید و از نرم‌افزار‌های نوین برای کاهش بار ترافیک استفاده کنیم که در این زمینه پیش‌بینی‌هایی در حوزه پلیس راهور صورت گرفته است. باید جرئت داشته باشیم هزینه این تغییرات را چه در حوزه معنوی و چه در حوزه مادی پرداخت کنیم. در این راستا مهمترین رکن، تعامل مشترک بین پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.»
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش و گسترش جریمه‌ها گفت: «پرداخت جرائم بعد از خرید و فروش خودرو صحیح نیست. باید تدبیری اندیشید تا واریز جرائم به روز و اثرگذار باشد.»
وی با توجه به آغاز سال تحصیلی و تغییر ساعت کارکنان دولت گفت: «با توجه به تأیید ساعت کار کارکنان از ۷‌تا ۸:۳۰‌صبح در شورای ترافیک تهران امیدواریم دولت نیز با آن موافقت کند. همچنین از اولیای دانش‌آموزان انتظار داریم برای تردد دانش‌آموزان از حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس استفاده کنند و در مقابل مدارس توقف دوبله نداشته باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار