کد خبر: 926525
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
یک خطیب تهرانی گفت: در سیر امامت حضرت اباعبدالله (ع) می‌بینیم که ایشان تدبیر احسن کرد که این تدبیر برای ما به خصوص در زمان تحریم قابل استفاده است.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سیدحسین خادمیان خطیب تهرانی با بیان اینکه پایه و اساس سخنرانی‌اش در دهه اول محرم درباره «انسانیت در مکتب امام حسین (ع)» است، اظهار داشت: در این دهه به موضوعاتی نظیر «هندسه انسانیت از نظر قیام امام حسین (ع)»، «حقوق و انسانیت در مکتب عاشورا» و «وظایف شخصی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انسان در مکتب عاشورا» خواهم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه به موضوع انسانیت در مکتب عاشورا کم‌تر توجه شده و یا نگاه نشده است،‌ افزود: با توجه به اینکه در موضوع داخلی و بین‌المللی نگاهی به جایگاه انسان در کتب اسلام نشده است و برخی افراد مسأله عاشورا را یک مسأله خشونت‌آمیز و جنگی می‌دانند؛ جنگی که بر سر حکومت و اختلاف است، از این جهت تحلیل و تبیین می‌کنم که عاشورا اگر ماندگار شده است، نگاه جامع،‌کامل، متعالی و رشددهنده به انسان و انسانیت داشته است.

بیشتر بخوانید:

پدر حاج مهدی سماواتی را می شناسید؟ + عکس
حجت‌الاسلام خادمیان بیان داشت: مکتب قیام امام حسین (ع) به ظرائف مادی انسانی و ظرفیت‌های معنوی انسان و انسانیت در زمان خودش، پس از زمان خودش و حتی در زمان ظهور و دوران ظهور توجه دارد.

وی با بیان اینکه ذیل مباحث سخنرانی‌اش گریزی به اقتصاد مقاومتی خواهد داشت،‌ ادامه داد: در این مباحث مطرح می‌کنم که نگاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، وظایف خانواده و حتی انسان در نوع رابطه با حکومت، انتخاب حاکمان و مباحث شغل و فساد باید چگونه باشد. اینکه انسان زمانی در نعمت است یا در زمانی که از نعمت به هر دلیلی محروم است، چگونه باید رفتار کند.

این خطیب تهرانی تصریح کرد: همه این مسائل این گونه تبیین، تعریف و تحلیل خواهد شد که امام حسین (ع) در آن لحظاتی که در اوج آزادی در انتخاب نعمات بودند، چگونه برخورد کردند و در آن لحظاتی که در تحریم جنگ کربلا بودند، چگونه رفتار کردند.آیا سخاوت و مدیریت مالی حضرت تغییر کرد و اگر تغییر کرد، خدایی نکرده به سمت رذالت‌ها و سوتدبیرها بوده یا سخاوت.

وی گفت: در سیر امامت حضرت اباعبدالله (ع) می‌بینیم که حضرت تدبیر احسن کرد که این تدبیر برای ما قابل استفاده است. از همه این حالات بحث مدیریت احسن و تابعیت ایشان از امر و نهی الهی و به تبع آن بهره‌مندی خود و جامعه‌اش از بهترین امکانات، فراخور زمان مکان بوده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر