کد خبر: 926515
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
«شیفت ایثار» بسیج کارگری به زمین‌های زراعی رسید
دومین هفته از رزمایش اقتدار عاشورایی در حال سپری شدن است و ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان و جهادگران در این همایش شرکت می‌کنند تا با اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متعدد گرد محرومیت را از سراسر مناطق محروم استان‌ها کنار بزنند...
میترا شهبازی
دومین هفته از رزمایش اقتدار عاشورایی در حال سپری شدن است و ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان و جهادگران در این همایش شرکت می‌کنند تا با اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متعدد گرد محرومیت را از سراسر مناطق محروم استان‌ها کنار بزنند. در کنار ارائه خدمات درمانی رایگان، کمک به ساخت زیرساخت‌های روستایی و رفع مشکلات صنایع و کارخانه‌ها با حضور جامعه بسیج کارگری، حالا جلوه‌ای دیگر از رزمایش محمد‌رسول‌الله‌۲ با عنوان شیفت ایثار در مزارع و باغات کشاورزی سراسر کشور آغاز شده است. این بار قرار است ایثارگران مشکلات حوزه کشاورزی را درو کنند و موانع تولید را کنار بزنند.

سپاه و بسیج با پرچمداری در انجام اقدامات محرومیت‌زدایی در سراسر کشور، این بار «شیفت ایثار» رزمایش اقتدار عاشورایی را در واحد‌های تولیدی، باغات و مزارع کشاورزی روستایی آغاز کرده‌اند تا مشکلات را کنار بزنند و به تولید ملی کمک کنند. مجموعه‌ای از اقدامات که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ملی جای می‌گیرد. چرا که تا تولید نباشد، کالایی با برند ایرانی هم نیست تا چتر حمایت برای آن باز شود.
 
از این‌رو طی این روز‌هایی که رزمایش محمدرسول‌الله ۲ همچون رزمایش محمد‌رسول‌الله هشت سال دفاع مقدس آغاز شده، جهادگران همایش اقتدار عاشورایی در حال توسعه زیرساخت‌های صنعت و تولید در کشور هستند. صنعتی که به دنبال خود رونق اقتصادی، اشتغالزایی، افزایش تولید و بی‌نیازی به کشور‌های خارجی را به دنبال دارد. البته این اقدامات تنها بخش کوچکی از رزمایش محمد‌رسول‌الله ۲ هستند و تضعیف روحیه دشمن، ارتقای توان و آمادگی گردان‌های بسیج؛ افزایش نشاط در جامعه هم با اجرای طرح‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار دارد.

اشاعه فرهنگ همکاری در بین مردم

این روز‌ها بسیج کارگری در واحد‌های تولیدی صنعتی و سنتی، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، زمین‌های کشاورزی و باغات استان‌ها حضور یافته‌اند و بدون هیچ چشم‌داشتی به دریافت دستمزد برای کمک به تولید و صنعت استان‌های کشور در راستای بازیافت مواد، جمع‌آوری ضایعات، تعمیر و نگهداری، ایمنی و بهداشت در واحد‌های تولیدی به صورت داوطلبانه به مشاوره و خدمت‌رسانی می‌پردازند.
 
یکی از این خدمات نامبرده فعالیت در مزارع است. مزارعی که اغلب به شیوه سنتی مدیریت می‌شوند و کشاورزان سود کمی از فعالیت یکساله‌شان می‌برند. در این راستا می‌توان به برداشت محصول استراتژیک گندم توسط جهادگران در شهر بخشایش استان آذربایجان شرقی اشاره کرد. در این باره امام جمعه بخشایش می‌گوید: «با همراهی جهادگران سپاه هریس عملیات برداشت گندم کشاورزان را انجام دادیم.» حجت‌الاسلام غفاری با اشاره به اینکه بسیج کارگری چند روز متوالی در کنار کشاورزان در مزارع حضور یافتند، می‌افزاید: «این جهادگران ضمن کمک به کشاورزان در برداشت گندم، با میوه‌های خنک فصلی خستگی را از تن کشاورزان زدودند.»
 
البته اقدامات جهادگران به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که در شهر آذرشهر نیز ضمن حضور ۱۰ گروه جهادی و کمک به کشاورزان و باغداران در راستای جمع‌آوری محصولات کشاورزی، از مهندسین کشاورزی نیز در راستای توسعه فعالیت‌های مهندسی شده بهره برده شده است. همچنین در استان اصفهان و شهر‌های مختلف آن نیز نزدیک به ۱۲۳ گروه جهادی از زمان شروع رزمایش تاکنون به مناطق محروم در قالب اردو‌های ۳، ۷ و ۱۰ روزه با مشارکت ۸ قشر بسیج شامل بسیج مهندسین عمران، مهندسین کشاورزی، دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان متوسطه، جامعه پزشکی و ... به مناطق محروم اعزام شده‌اند و تاکنون علاوه بر اجرای عملیات محرومیت‌زدایی متعدد و برداشت محصولات، ۲ پروژه آبرسانی کشاورزی نیز اجرایی شده است.

پای جهادگران به مزارع کشاورزی باز شد

در استان فارس هم به گفته فرمانده سپاه فجر استان اجرای طرح شبکه‌های همگام با کشاورزی از ۹ تا ۲۹ شهریور در قالب این رزمایش با هدف توانمندی کشاورزان شروع شده است. سردار هاشم غیاثی در این باره می‌گوید: «۸ هزار نفر از همه اقشار بسیج در قالب ۴۰۰ گروه جهادی مأموریت‌های خود را در فواصل ۳ تا ۷ روز انجام می‌دهند.» در استان همدان نیز، به ویژه شهر تویسرکان که خود در حوزه فعالیت‌های کشاورزی از شهرت کافی برخوردار است، جهادگران بسیج و سپاه برای کمک به توسعه کشاورزی صنعتی و مقابله با خسارت‌هایی که در کمین مزارع و باغات شهر هستند، کلاس‌های آموزشی متعددی را در زمینه کشاورزی برگزار می‌کنند.
 
در این خصوص سرهنگ سیاهوشی، فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با تأیید بر اینکه امروز جنگ ما علاوه بر فرهنگی، اقتصادی است و دشمن بر آن است که با همدستان داخلی‌اش با فشار اقتصادی بر مردم آن‌ها را از نظام جدا کند، بیان می‌کند: «برگزاری کلاس‌های آموزشی متعددی را توسط مهندسان کشاورزی برای توسعه باغات گردوی شهرستان در برنامه داریم.» لازم به ذکر است که ابتدای سال‌جاری ۷۳۹ میلیارد تومان به باغداران گردوی این شهر بر اثر سرما خسارت وارد شد. از این رو برگزاری چنین کلاس‌هایی و آموزش کشاورزان و باغدارانی که نسل به نسل به شیوه سنتی از باغات و مزارع استان محافظت کرده‌اند، در مقابل وقوع انواعی از بلایای طبیعی آمادگی ندارند، چنین اقداماتی می‌تواند در راستای کاهش خسارات وارده به صنعت کشاورزی همدان کمک بزرگی باشد.

بهسازی، واکسینه کردن دام و طیور، آموزش صحیح نگهداری دام، باغات و کشاورزی، آفت زدایی از محصولات، طریقه آموزش کشت‌های مختلف و اصلاح شیوه کشت با محصولات کم‌آب‌بر، فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی و ... از برنامه‌هایی هستند که طی این چند روز توسط بسیج کارگری و مهندسان کشاورزی بسیجی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، فارس و ... اجرایی شده‌اند. اقداماتی که می‌توان از همگی آن‌ها در راستای مشکلات حوزه کشاورزی یاد کرد. کاری که با شور سازندگی جهادگران در استان‌های کشور همراه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار