کد خبر: 926511
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
در راستای راهبرد حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی بنای تاریخی «دایره اسقفی» (عباس آباد اصفهان) توسط بنیاد مستضعفان مرمت می‌شود.
به گزارش جوان، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان اصفهان قصد دارد به منظور حفظ و حراست از بنا‌های تاریخی بنای تاریخی دایره اسقفی (عباس آباد اصفهان) با مساحت تقریبی ۲۸۰۰ مترمربع و زیر بنای ۱۰۲۴ متر مربع را طی فراخوان متخصصان دارای رتبه در حوزه مرمت آثار و بنا‌های تاریخی و مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی، مرمت و بهسازی کند.
بر همین اساس محمدرضا مومن آبادی، مدیر کل اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان اصفهان ضمن تأیید این خبر، تصریح کرد: این بازسازی پس از اخذ مجوز‌های قانونی لازم و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی صورت می‌گیرد و بر اساس برآورد اولیه کارشناسان مدت بازسازی بنای مذکور از زمان عقد قرارداد با پیمانکار، مرمت این بنای تاریخی حدود یک سال طول خواهد کشید.
وی با اشاره به هزینه ۱۵ میلیارد ریالی مرمت عباس‌آباد اصفهان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از ابنیه تاریخی از راهبرد‌ها و رسالت‌های ذاتی سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان است و پیش از این نیز بازسازی ملک ابن‌سینا در خیابان ابن‌سینای اصفهان با هزینه حدود ۵ میلیارد ریال و با مشارکت دبیرخانه ادیان در دستور کار قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار