کد خبر: 926487
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
وزیر بهداشت گفت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی جزو اولویت‌های دولت بوده و در عین حال واردات مواد اولیه و مواد جانبی آن در حال انجام است.

جوان آنلاین:‌ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی جزو اولویت‌های دولت بوده و در عین حال واردات مواد اولیه و مواد جانبی آن در حال انجام است. آنچه که بر اساس مصوبه مجلس اتفاق افتاده این است که اگر دارویی مشابه تولید داخل دارد و جزو دارو‌های بیماران خاص نیست، حمایت ارزی نخواهد شد.

وی در خصوص شفاف سازی ارزی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: فرد و یا شرکت از ما درخواست ارز می‌کند که پس از تایید ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و در نهایت نیز به بانک عامل می‌رود. خیلی از موارد بوده که به وزارت صمت فرستاده‌ایم و ممکن است تایید نشده باشد و یا ارزی به آن تخصیص داده نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در نهایت لیستی که باید منتشر شود آن چیزی است که بانک عامل به آن ارز تخصیص داده و در اختیار بانک مرکزی است. خواست ما نیز انتشار این لیست بدون استثنا است و شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هم علاقه‌مند هستند این اتفاق بیافتد.

وزیر بهداشت در خصوص موضوع قاچاق دارو به خارج از کشور، اظهار داشت: وقتی دو نرخ یا چند نرخ ارز وجود داشته باشد حتما قاچاق وجود خواهد داشت. بعضی از اقلام دارویی ما ممکن است قیمت چند میلیونی داشته باشند و نظارت بر قاچاق آن‌ها نیز سخت است. یکی از دلایلی که ما پیشنهاد کردیم ارز را به قیمت سامانه نیما تحویل این حوزه بدهند و مابه تفاوت آن را در اختیار بیمه‌ها قرار دهند برای پیشگیری از قاچاق بود.

وی تاکید کرد: به دانشگاه‌های نقاط مرزی سفارش شده که در این حوزه نظارت بیشتری داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی در پایان پیرامون احتکار دارو در کشور، گفت: احتکار دارو خیلی کم ممکن است اتفاق بیافتد، اما سامانه تلفنی ۱۹۰ وجود دارد و می‌خواهیم اگر موردی وجود دارد به ما گزارش دهند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار