کد خبر: 926427
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: به محض شنیدن نام کربلا حضرت فرمودند که اینجا باید ساکن شویم و قافله‌مان را اینجا مستقر کنیم و خبر دادند که اینجاست که یاران ما را به شهادت می‌رسانند.
جوان آنلاین: کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: به محض شنیدن نام کربلا حضرت فرمودند که اینجا باید ساکن شویم و قافله‌مان را اینجا مستقر کنیم و خبر دادند که اینجاست که یاران ما را به شهادت می‌رسانند.

سعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی در خصوص روز‌های ابتدایی ماه محرم، چگونگی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری و آداب این ماه گفت: ماه محرم اولین ماه قمری محسوب شده لذا اهل سنت در این ماه اداب خاصی دارند وسال نو را جشن می‌گیرند. این آداب نماز اول ماه و روزه گرفتن در روز‌های ابتدایی ماه محرم است.

وی در همین راستا افزود: اهل بیت امام حسین (ع) در روز دوم ماه محرم وارد سرزمین قاصریه یا سرزمین کربلا می‌شوند و در آنجا اسکان می‌گزینند.

کارشناس ارشد علوم قرآنی در همین راستا ادامه داد: بر اساس روایت نقل می‌شود که در روز دوم ماه محرم وقتی حضرت با محملشان وارد شدند به یکباره شتر‌ها در آن منطقه ایستادند. حضرت وقتی توقف شتر‌ها را دیدند پرسیدند که اسم این سرزمین چیست؟.

شمس درباره اولین باری که نام کربلا شنیده می‌شود اظهار کرد: از میان گروه بادیه نشینان آن اطراف را خواستند و اسم منطقه را پرسیدند و اسم‌های مختلفی شنیدند مثل قاصریه و... که یکی از آن اسم‌ها کربلا بود و متوجه شدند که در سرزمینی به اسم کربلا ایستاده‌اند.

این کارشناسی علوم قرآنی درباره چگونگی اسکان کاروان سیدالشهدا در کربلا خاطرنشان کرد: به محض شنیدن نام کربلا حضرت فرمودند که اینجا باید ساکن شویم و قافله‌مان را اینجا مستقر کنیم و خبر دادند که اینجاست که یاران ما را به شهادت می‌رسانند.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر