کد خبر: 926387
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
رئیس سازمان مالیاتی از برنامه مقابله مالیاتی با سوداگران بازار‌های ارز، سکه و خودرو خبرداد و گفت: در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد هستیم که مجلس، اتاق بازرگانی و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند.
مهران ابراهيميان
رئیس سازمان مالیاتی از برنامه مقابله مالیاتی با سوداگران بازار‌های ارز، سکه و خودرو خبرداد و گفت: در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد هستیم که مجلس، اتاق بازرگانی و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند.

به گزارش «جوان» سید کامل تقوی‌نژاد در نشست خبری افزود: مبارزه با فرار مالیاتی در کنار حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار سازمان قرار دارد. رئیس سازمان مالیاتی تأکید کرد، در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد هستیم که باید در صحن مجلس به تصویب برسد.

بسته مالیاتی منعطف برای شرایط سخت تولیدی

وی همچنین در پاسخ به سؤال روزنامه جوان مبنی بر آثار مثبت و منفی شرایط پیش رو روی درآمد‌های مالیاتی خاطرنشان کرد: دولت در قالب بسته‌های مختلف خود را آماده مقابله با شرایط تحریم کرده که یکی از آنها، بسته‌های مالیاتی است و به‌تناسب شرایط جامعه سازمان امور مالیاتی نیز گزینه‌های متفاوتی را در دستور کار قرار خواهد داد و چنانچه آسیبی متوجه بخش‌های اقتصادی کشور بشود، ما سعی می‌کنیم با رعایت حال تولیدکنندگان و تعدیل برخی نرخ‌ها یا تقسیط، وظیفه خود را انجام دهیم. وی در ادامه از مشکلات پیش‌آمده در مناطق آزاد چنین گفت: هم‌اکنون ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی یا از مالیات معاف هستند و یا از امتیاز‌های ویژه‌ای برخوردارند که باید نسبت به آن‌ها بازنگری شود.

تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۵ شرکت مرتبط با پتروشیمی از اطلاعات مشکوکی برخوردارند و از معافیت‌ها سوء‌استفاده کرده‌اند که اصل مالیات و جریمه برآوردی حدود ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده‌است و پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی است.

اخذ مالیات از خریداران ۲۵ سکه به بالا

معاون وزیر اقتصاد بابیان اینکه اطلاعات مربوط به ۵۰ خریدار اول سکه از بانک مرکزی دریافت شد، گفت: بر اساس پیشنهاد ما به شورای هماهنگی اقتصاد خریداران تا ۲۵ سکه معاف از مالیات و خریداران بیش از هزار سکه باید تا ۳۵ درصد مالیات بپردازند. البته منظور تقوی‌نژاد از اخذ مالیات احتمالاً زمانی است که خریدار قصد فروش آن را داشته باشد وگرنه در زمان حاضر خرید آن معاف از مالیات بوده و مالیات بر ارزش‌افزوده آن نیز پرداخت‌شده‌است. وی در خصوص واردکنندگان خودرو نیز به اجرای عملیات ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و گفت: براین اساس تنها برای یک واردکننده ۸۳۰ میلیارد برگ تشخیص مالیات صادرشده‌است. تقوی نژاد ادامه داد، واردکنندگان خودرو اجازه دارند اظهارنامه خود را در تیر ۹۸ ارائه کنند و وصول مالیات آن‌ها به سال ۹۹ موکول می‌شد، اما تصمیم گرفتیم از ظرفیت ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنیم. به‌این‌ترتیب با مکاتبه انجام‌شده به دنبال اخذ مالیات علی‌الحساب هستیم.

اخذ ۲۲ هزار میلیارد مالیات از فراری‌ها

تقوی‌نژاد در ادامه به مجموعه اقدامات مقابله با فراریان مالیاتی پرداخت و گفت: در سال گذشته تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی برگ تشخیص صادرشده است.

وی به مقابله مالیاتی با کارت‌های یک‌بارمصرف و شناسایی مؤدیان اصلی از راه رصد تراکنش‌های مالی تأکید کرد و گفت: در بررسی‌ها مشخص شد یک سبزی‌فروش با ۳ میلیون تومان شناسنامه خود را در اختیار افراد سودجو قراردادِ و ۱۲ میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای این شخص صادر شده‌است همچنین به همین روش از یک فرد لحاف‌دوز استفاده‌شده و ۳۰ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادرشده است.

وی با اشاره به اطلاعات اندک تجاری کارت‌های بازرگانی گفت: از همین محل دریکی از استان‌های کشور ۳ هزار میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادرشده است.

تقوی‌نژاد افزود: با بررسی تراکنش مالیات یک فرد که ۷۸۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته ۲۳۰ میلیارد برگ تشخیص مالیاتی صادرشده است. رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه از ابتدای وصول مالیات ارزش‌افزوده ۲۶۲ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده‌است، گفت: از این رقم ۸۹ هزار میلیارد تومان عوارض به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریزشده است. وی افزود: همچنین ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرارگرفته است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض صرف تحول سلامت تخصیص پیدا کرده‌است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری ۳۶ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده‌است ۸۵۰۰ میلیارد عوارض به‌حساب شهرداری‌ها واریز شده‌است و این نشان می‌دهد عملکرد سازمان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در خرداد و تیر سال جاری ۴ میلیون و ۸۶۳ اظهارنامه الکترونیکی در سازمان دریافت شده‌است، گفت: در این سال صد درصد اظهارنامه‌ها به‌صورت الکترونیکی دریافت شده‌است.

۶۰۰۵ تراکنش مشکوک بالای ۵ میلیارد تومان

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه سازمان مالیاتی مجوز بررسی تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد را دارد، گفت: بر همین اساس ۶۰۰۵ تراکنش مشکوک رسیدگی و ۱۲ هزار میلیارد درآمد مالیاتی شناسایی شده‌است. وی افزود: در حال حاضر ۴ هزار مورد مشکوک به فرار مالیاتی شناسایی شده که هزار مورد آن حاصل اقدام مشترک با دستگاه‌های اطلاعاتی بوده‌است.

تقوی‌نژاد تأکید کرد: پدیده تشکیل شرکت‌های سوری و کاغذی مختص کشور ما نیست و در فرانسه به این شرکت‌ها عنوان ققنوس داده‌اند؛ یعنی بعد از دو سال این شرکت‌ها به طورکلی ناپدید می‌شود در سال ۹۶، ۵۰۰ شرکت سوری شناسایی شد و کل شرکت‌های سوری شناسایی‌شده حدود ۴ هزار شرکت هست. رئیس سازمان امور مالیاتی از وصول درآمد بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان در پنج‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
اگر دولت‌ بخواهد با سوءاستفاده از ناکارآمدی طرح‌های اقتصادی خویش به طرق مختلف مانند اخذ و تحصیل مالیات به مردم و شهروندان در مقام اعمال فشار عملی و عینی به آنها برآیند، ساز و کاری غیرقانونی بوده و فاقد هر گونه توجیه اقتصادی و کارشناسی است.
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
یک مثل قدیمی میگوید "فلانی همیشه وسط لحاف میخوابد" . مخالفت با شفاف سازی (در هر زمینه ای) از دوحال خارج نیست . یا فرد مخالف پیرو همان سیاست "وسط لحاف خوابیدن" است . یا اینکه با شفافیت مجبور میشود از بعضی "منافع ناروا" چشم پوشی کند .حالت سومی به ذهن متبادر نمیشود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
1
قبل از خرید سکه باید این قانون بود. آنوقت با کمال میل مالیات را پرداخت میکردیم. مثل سایر مالیاتهایی که پرداختیم. ولی اگر عطف به ماسبق کنند می شود فریب مودیان مالیاتی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
حالا هرکس بخواهد مهریه همسرش را که معمولا بالاتر از 25 سکه است باید به دولت هم مهریه زوری بدهد داستان عجیبی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار