کد خبر: 926338
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده حاکی از آن است که تعداد مشتریان خودرو‌های برقی تا سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بالغ بر ۳ میلیون نفر بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط‌زیست، خودرو‌های تمام‌الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و از هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. براساس تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته، شهروندان و مشتریان بیشتری هر روز به خودرو‌های برقی و الکتریکی که دوستدار محیط‌زیست و زمین است، جذب می‌شوند به‌گونه‌ای که آمار آن‌ها تا سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳ میلیون نفر در سراسر جهان رسید که بدون شک، در آینده‌ای نزدیک و همزمان با معرفی و عرضه خودرو‌های لوکس برقی و الکتریکی به دست خودروسازان برتر جهان، این آمار رو به رشد و افزایش بیشتری خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که شهروندان اروپایی از سایر کشور‌های جهان از خودرو‌های برقی و الکتریکی استقبال بیشتری کرده‌اند که در این میان، شهروندان انگلیسی در مقایسه با سایر اروپایی‌ها طرفداری بیشتری از این خودرو‌های پاک و دوستدار محیط‌زیست کرده‌اند. تحلیلگران فعال در صنعت خودرو برآورد کرده‌اند که مشتریان و طرفداران خودرو‌های برقی و الکتریکی روز به روز در حال افزایش هستند و پیش‌بینی می‌شود آمار آن‌ها در پنج سال آینده به بیش از چهار برابر میزان کنونی خود در جهان برسد. دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط‌زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار