کد خبر: 926335
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003syt
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
در حالی که در ماه محرم قیمت محصولات مصرفی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با توجه به افزایش تقاضای آن‌ها بیشتر می‌شود و هر ساله با نوسانات قیمتی مواجه هستیم
در حالی که در ماه محرم قیمت محصولات مصرفی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با توجه به افزایش تقاضای آن‌ها بیشتر می‌شود و هر ساله با نوسانات قیمتی مواجه هستیم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کردند که «تنظیم بازار ماه محرم در این بخش وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و به ما ارتباطی ندارد.»

به گزارش ایسنا، هر ساله ماه محرم مانند دیگر ایام از جمله ماه رمضان، صفر و اسفند و فروردین جزو ماه‌هایی به شمار می‌رود که بیشترین تقاضا برای خرید و مصرف محصولات کشاورزی و مواد غذایی به وجود می‌آید و همین تقاضای افزایش یافته سبب افزایش قیمت می‌شود که البته هر ساله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به همراه دیگر دستگاه‌های متولی هر یک در راستای کنترل و تنظیم این بازار مسئولیتی بر عهده می‌گیرند.

اما به نظر می‌رسد امسال داستان طور دیگری رقم خورده و مسئولان با وجود پیگیری خبرنگار ایسنا حاضر به پاسخگویی نیستند و اعلام می‌کنند که تنظیم و کنترل بازار ماه محرم در این حوزه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است.

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این باره به ایسنا گفت: تأمین و تنظیم بازار در حوزه محصولات کشاورزی از جمله گوشت، مرغ و... بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نقش چندانی در این زمینه ندارد.

همچنین علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به همین سؤال به ایسنا اینگونه توضیح داد که اتاق اصناف ایران وظیفه‌ای در قبال تأمین و تنظیم بازار اقلام و کالا‌های اساسی برای ماه محرم یا ایام دیگر ندارد و این کار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و در زمانی که دولت تصمیمی برای ارائه اقلام و کالا‌های اساسی به صورت نرخ مصوب دولتی به تکایا و هیئت مذهبی ندارد، اتاق اصناف ایران بر چه چیزی نظارت کند؟

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به تصویب و ابلاغ نرخ‌های مصوب کالا‌های اساسی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف ایران در حوزه تنظیم بازار ماه محرم و نظارت بر آن چه وظیفه‌ای بر عهده دارد، گفت: نظارت بر عرضه و توزیع کالا‌های اساسی در ماه محرم که با دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد و تولید شده و نرخ آن‌ها را سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشخص کرده است، هیچ ارتباطی به اتاق اصناف ایران ندارد و این سازمان تنها وظایف همیشگی خود در خصوص نظارت بر توزیع مویرگی کالا‌های مختلف در شبکه‌های خرد را بر عهده دارد.

رئیس اتاق اصناف ایران درباره وضعیت بازار و مشکلاتی که سبب نوسانات قیمتی در آن شده است، گفت: مسئله گرانی و به‌هم‌ریختگی در بازار عوامل مختلفی دارند که نوسانات قیمت ارز مهم‌ترین آن است؛ چراکه در ساختار‌های مختلف اقتصادی چنین ثباتی در نرخ ارز وجود ندارد و سبب می‌شود مشکلات بسیاری در حوزه گرانی به وجود بیاید، اما مسئله گرانی با گران‌فروشی فرق می‌کند و گرچه نمی‌توان سودجویی عده‌ای اندک در بازار را به نام گران‌فروشی قبول نکرد، اما عمده مسئله امروز بازار گرانی است، نه گران‌فروشی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار