کد خبر: 926333
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
سعد حریری در سخنانی در جریان دادگاه ویژه لبنان در لاهه برای بررسی ترور نخست وزیر اسبق لبنان گفت که کشورش به جای انتقام خواستار اجرای عدالت شده است.
جوان آنلاین: سعد حریری، نخست وزیر لبنان در بیانیه‌ای در دادگاه بین المللی لبنان در لاهه گفت: من در این جلسه حضور داشتم، چراکه این جلسه نهایی دفاع بود.

وی افزود: امروز برای ما روز سختی است، چراکه رفیق حریری، (نخست وزیر اسبق لبنان) و "شهدایی" که به خاطر لبنان جان خود را از دست دادند، در کنار ما نیستند، بر همین اساس ما از دادگاه خواستار اجرای عدالت شدیم و حتی یک روز هم به انتقام فکر نکردیم.

حریری تاکید کرد: امروز خانواده‌های قربانیان نیز در جلسه حضور داشتند و ظرف یک ماه حکم صادر خوهد شد، این همان عدالتی است که ما همیشه خواستار آن هستیم. لبنان تا کنون شاهد ترور‌های زیادی بوده و هیچگاه حقیقت در این باره آشکار نشده است، اما امروز حقیقت روشن خواهد شد و امیدواریم که عاملان جنایت به سزای اعمالشان برسند.

وی در رابطه با تشکیل دولت این کشور نیز گفت: همه طرف‌ها و احزاب مختلف باید درباره تشکیل حکومت دست از طمع بردارند و تنها در چنین صورتی دولت تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر دادستانی دادگاه ویژه لبنان در لاهه نیز اعلام کرد: "مصطفی بدر الدین" مسئول ترور رفیق حریری است.

دادستانی تاکید کرد شواهد که سلیم عیاش" و "اسد صبرا"، دو متهم این پرونده را محکوم می‌کند بسیار واضح است و مدعی شد که "نظام سوریه در قلب توطئه برای ترور حریری قرار دارد. "

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار