کد خبر: 926332
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حوزه اینگونه متحول می‌شود که درگیر حل مسئله‌های واقعی مردم شود.
به گزارش «جوان»، هم‌اندیشی نهال قد کشیده به همت خانه طلاب تهران با حضور طلاب برادر و خواهر مدارس حوزه تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هفته گذشته در سالن اجتماعات ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تغییر، ناموس هستی است عالم تغییر می‌کند و نهاد جهان ناآرام است، تصریح کرد: لحظه لحظه اتفاقات مختلفی در عالم رخ می‌دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر حوزه با این روند تغییرات هماهنگ نشود، جا می‌ماند اگر حذف نشود منزوی خواهد شد و منزوی شدن گاهی از مردن بدتر است.

وی با اشاره به این موضوع که تحفظ اصالت‌های حوزوی اراده دسته‌جمعی، عزم و مقاومت طلاب را می‌طلبد، یادآور شد: مدارس حوزوی باید افتخار کنند شخصیتی همچون امام خمینی (ره) از میان آن‌ها ظهور یافته و به عالم معرفی شده که تا تاریخ پابرجاست می‌توان به این شخصیت متعالی بالید.

حجت‌الاسلام محمد قمی اذعان داشت: اصالت‌های حوزوی را باید با ایستادگی تحفظ کرد. ما طلاب باید تحولات را در سایه با هم بودن رقم بزنیم همچنین امروز به فیض الهی دستمایه، رأس‌المال و سرمایه‌ای همچون رهبر معظم انقلاب برای اندیشیدن وجود دارد. ما نیز مانند امام خمینی (ره) که فرمودند: امروز خمینی سینه خود را برای تمام حوادث روزگار و تیر‌های بلا گشوده است. همچون همه عاشقان شهادت که برای درک شهادت روزشماری می‌کنند، پای تمام هزینه‌های دین ایستاده‌ایم.

وی افزود: تغییری که باید اتفاق بیفتد در لایه کارکرد من و شمای طلبه نیست بلکه باید از هویت برتر طلبگی سخن گفت. امروز در دوره دیگری از عالم پس از حضرت امام خمینی (ره) زندگی می‌کنیم. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند: امام وارث انبیا بود از این پس ما وارث خمینی (ره) هستیم. این بدان معناست که یک لایه روی هویت طلبگی غنا ایجاد شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمودند: «من از آن دسته فق‌ها نیستم که فتوایی دهم و نظاره کنم که جامعه چگونه با فتوای من برخورد خواهد کرد بلکه به دنبال فتوای خویش در جامعه می‌روم تا محقق شود این اراده الهی است و باید بر زمین جاری شود»، ابراز داشت: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) اولین گام در مبارزه اراده است. بحث اینجاست ما اراده کرده‌ایم اتفاق دیگری رخ دهد؟ و پس از آن تصمیم بر اینکه سیادت کفر و استکبار جهانی به‌خصوص امریکا را بر خود حرام کنیم؟ باید اول از خودمان شروع سپس جامعه را همراه کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر