کد خبر: 926322
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
مدیر جهاد کشاورزی سردشت:
مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به اهمیت تاریخی وهویتی کشت انگور سیاه در این شهرستان گفت: انگور سیاه حیثیت و شناسنامه سردشت است و بیش از ۵۰ هزار خانوار در نهایت سختی از این راه امرار معاش می کنند.

احمد علی پور از پایین بودن قیمت انگور سیاه در بازار ابراز امیدواری کرد و افزود: انگور سیاه سردشت یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مردم این شهرستان است ولی متأسفانه کشاورزان در فروش و قیمت فروش این محصول با مشکلاتی روبرو هستند که امید می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به این مهم داشته و در خلال برگزاری چنین جشنواره هایی به معرفی بیشتر این محصول کاملا ارگانیک کشور و بازاریابی های ملی و بین المللی بیشتر پرداخته شود.

وی اظهار داشت: در سطح شهرستان بیش از ۱۰ رقم انگور وجود دارد که مهمترین آنها ارقام رشه، طایفی و مام برایم است که عملکرد آن در هر هکتار به ۵٫۵ تن می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت ادامه داد: شیره انگور یا دوشاب، مویز، باسوخ و گوزمه از مهمترین محصولاتی است که به صورت سنتی از این محصول به دست می آید.

وی به خواص انگور سیاه اشاره کرد و گفت: انگور سیاه تسکین دهنده فشارهای عصبی، افزایش دهنده شیر مادران، پاک کننده معده و روده از مواد زائد و همچنین از بین برنده چین و چروک پوست است.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره ۵۰ غرفه فروش محصولات بومی منطقه شامل انواع انگور سیاه، انار، هلو، گلابی وحشی، عسل، گیاهان دارویی، صنایع دستی، فرآورده های انگور سیاه مانند باسوخ، دوشاب، میوژ، گوزمه، حلوا شکری، ترشی انگور نیز دایر شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر