کد خبر: 926297
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
گروه جهادی‌ام‌ابی‌ها (س) تولید لباس دانش‌آموزان مناطق محروم زرند کرمان را بر عهده گرفت
بیش از ۱۰ روز است که رزمایش اقتدار عاشوراییان سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) در استان‌های ایران آغاز شده است. حرکتی که حالا با پیوستن خودجوش مردم به جهادگران موجی از همدلی و اتحاد را در مسیر اعتلا و پیشرفت و رفع فقر و محرومیت را به وجود آورده است...
محمدرضا هادیلو

بیش از ۱۰ روز است که رزمایش اقتدار عاشوراییان سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) در استان‌های ایران آغاز شده است. حرکتی که حالا با پیوستن خودجوش مردم به جهادگران موجی از همدلی و اتحاد را در مسیر اعتلا و پیشرفت و رفع فقر و محرومیت را به وجود آورده است. هر روز اخبار تازه‌ای از فعالیت‌های بسیجیان جهادگر به گوش می‌رسد و حالا جهادگران بسیج جامعه زنان در مراغه رزمایش آموزشی فرهنگی خود را در عرصه‌های مختلف آغاز کردند تا با ورود زنان و دختران به این رزمایش موج انقلاب جهاد و سازندگی تکمیل شود. اما با این اوصاف روز گذشته رئیس سازمان بسیج مستضعفان در رزمایش عاشوراییان سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) که در میدان صبحگاه لشکر عملیاتی ۵ نصر استان خراسان رضوی برگزار شد از مسئولان گله کرد که چرا از ظرفیت بسیج استفاده نمی‌کنند. گله‌ای که نشان می‌دهد بسیج هنوز آنقدر ظرفیت دارد که می‌تواند در کنار تمام سازمان‌ها به ایفای نقش و خدمت بپردازد.

شاید وقتی در اوایل هفته گذشته رئیس سازمان بسیج مستضعفان از آغاز رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول‌الله خبر داد کمتر کسی فکر می‌کرد در این مدت و با حرکت خودجوش مردمی و پیوست آحاد مردم به جهادگران بسیجی چنین موجی در برای عمران و زدودن چهره فقر و محرومیت از جامعه به راه بیفتد. رزمایشی که قرار بود با ۷۰۱۴ گروه جهادی و با نیرویی ۱۵۰ هزار نفری در استان‌ها به اجرا درآید و حالا میلیون‌ها ایرانی پشت سر این جهادگران بسیجی به خط ایستاده‌اند تا نقشی در این حرکت الهی داشته باشند. با این حال حرف‌های روز گذشته سردار غلامحسین غیب‌پرور وقتی از مسئولان گله کرد که چرا از ظرفیت بسیج استفاده نمی‌کنند نشان داد که مردم به تعهد خود در مقابل انقلاب و حفظ آرمان‌هایش عمل کرده‌اند و این مسئولان هستند که باید پای کار بیایند و دست در دست یکدیگر به آبادانی و پیشرفت ایران بیندیشند.

جهاد خواهران بسیجی

طی روز‌های گذشته اخبار متفاوتی از نوع پیوستن آحاد مردم به گروه‌های جهادی منتشر شد. از حرکت پزشکان برای ویزیت رایگان ساکنان مناطق محروم و نیازمند گرفته تا شیفت ایثار بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و بالا بردن تولیدات و محصولات داخلی؛ و حالا رزمایش آموزشی فرهنگی جهادگران بسیج جامعه زنان در مراغه. روز گذشته از آذربایجان‌غربی خبر رسید که جهادگران بسیج جامعه زنان در مراغه اقدام به رزمایشی آموزشی فرهنگی کرده‌اند که بر اساس آن برگزاری کلاس‌های مختلف آشپزی، صنایع دستی، مشاوره‌های حقوقی، پاسخ به سؤالات دینی و برگزاری کلاس‌های قرآنی برای نونهالان و نوجوانان از جمله این کارهاست.

در همین راستا حوزه‌های خواهران و بسیج جامعه زنان در این رزمایش در مناطق مختلف با برگزاری این کلاس‌ها کمک شایانی در بالا بردن سطح اطلاعاتی خواهران و پاسخگویی به سؤالات دینی آن‌ها می‌کنند. از طرف دیگر دوخت ۱۸۰ دست لباس فرم مدارس توسط گروه جهادی‌ام‌ابی‌ها (س) در منطقه زرند کرمان انجام می‌شود. مسئول گروه جهادی‌ام‌ابی‌ها (س) حاضر در رزمایش محمدرسول الله با اشاره به دوخت ۱۸۰ دست لباس فرم مدارس توسط جهادگران این گروه گفت: در برخی مناطق فقر معیشتی و اعتیاد به وفور مشاهده می‌شود و در این میان دانش‌آموزان و فرزندان این خانواده‌ها اولین قربانیان هستند.

سیده سمانه تهامی‌پور ادامه داد: این گروه در منطقه زرند کرمان با همکاری خواهران بسیجی پایگاه‌ام‌ابی‌ها به منظور محرومیت‌زدایی مشغول به فعالیت است. وی بیان کرد: دوخت ۱۸۰ دست لباس فرم مدرسه برای کودکان بی‌سرپرست توسط این گروه انجام شد، از طرفی نیز سر گروه خود دبیر پرورشی یکی از مدارس بوده که با مشاهده فقر کودکان بی‌سرپرست جهت فعالیت گروه را به این سمت سوق داده است.

پزشکان بسیج در مناطق محروم

از روز گذشته رزمایش خدمت‌رسانی در قالب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی وابسته به مؤسسه تأمین درمان بسیجیان و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم توسط این مؤسسه آغاز شد. در این رزمایش ۶۰ گروه جهادی و ۵۰ مرکز درمانی وابسته به مؤسسه تأمین درمان بسیجیان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کادر درمانی مؤسسه که متشکل از پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، دستیار دندانپزشک، ماما، روانشناس، پرستار و تدارکات هستند در ۱۴۷ منطقه محروم کشور به منظور خدمت و کمک به ارتقا سطح سلامت و ایجاد رضایت‌مندی مردم مناطق حاشیه شهر‌ها و محرومان به صورت سازمان یافته در ۹ روز به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

با اعزام ۶۰ تیم پزشکی و دندانپزشکی در ۷۰ منطقه از مناطق محروم کشور پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر از اهالی این مناطق توسط این جهادگران بسیجی تحت ویزیت و درمان قرار گیرند. قرار است در این اردو‌ها ویزیت پزشکی و دندانپزشکی، معاینه، جراحی، خدمات مامایی، خدمات پرستاری، خدمات دندانپزشکی اعم از کشیدن، جرم گیری، ترمیم و همچنین خدمات مشاوره‌ای روانشناسی، تغذیه، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره اعتیاد و مواد مخدر ارائه شود. از اصفهان خبر می‌رسد بسیج سازندگی استان در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی اعزام ۳۵۰ گروه جهادی مختلف به مناطق محروم را برنامه‌ریزی کرده است.

سرهنگ دوم پاسدار احسان‌الله با اشاره به برگزاری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمدرسول‌الله ۲ در اصفهان گفت: این رزمایش یکی با محوریت گردان‌های بیت‌المقدس و دیگری با محوریت گروه‌های جهادی برگزار می‌شود. مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه پیش‌بینی ما این بود که تا پایان تابستان ۳۵۰ گروه جهادی سازمان دهی شوند، ابراز داشت: متخصصانی از میان مهندسان عمران، کشاورزی، دانشجویی، طلاب و دانش‌آموزی در این اردو‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در اردو‌های جهادی رزمایش بیان داشت: اجرای دو پروژه آبرسانی کشاورزی، هفت پروژه آبرسانی شرب، تکمیل و مرمت ۱۶ حسینیه و مسجد، تکمیل ۱۹ مدرسه، ساخت ۵۰ حمام و سرویس بهداشتی، ۵ خانه عالم، ۱۳۵ خانه محروم، اجرای ۱۱۸ برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، ۱۰۳ کلاس آموزشی اشتغال ترویجی، ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی برای ۸۲۲ نفر، از جمله این موارد بوده است.

از مسئولان گله داریم

حالا که تمام بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی به میدان آمده‌اند تا دوشادوش مردم با آبادانی این آب و خاک بپردازند به‌جاست که مسئولان و مدیران نیز از این ظرفیت بزرگ بهره ببرند. رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی دولت می‌تواند از ظرفیت‌های عظیم بسیج در حل مشکلات استفاده کند، گفت: ما گله‌مندیم که مسئولان از ظرفیت بسیج استفاده نمی‌کنند ولی مأیوس نیستیم.

سردار غیب‌پرور که در رزمایش عاشوراییان سپاهیان حضرت‌محمد رسول‌الله (ص) در میدان صبحگاه لشکر عملیاتی ۵ نصر استان خراسان‌رضوی سخن می‌گفت: ادامه داد: زمانی که قرار شد نام رزمایش انتخاب شود ذهن ما سراغ دفاع مقدس رفت آن روز‌ها اعزام بزرگ نیرو‌ها از طرف سپاه محمد رسول‌الله (ص) صورت گرفت لذا خواستیم این رزمایش یاد آن اعزام بزرگ را زنده کند بر همین اساس نام رزمایش را نام پیامبراکرم (ص) نهادیم. جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج تأکید کرد: در پاسداری از انقلاب ذره‌ای تردید نداریم و در این اوضاع سخت فرمانده استان به میان مردم می‌آید و مشکلات مردم را می‌شنود هدف ما بر آن است که بتوانیم تا جای ممکن باری از دوش مردم برداریم و تا جای ممکن نقش خودمان را ایفا کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار