کد خبر: 926292
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاپایان سال سه طرح عمده در حوزه کاهش شکاف دیجیتال در استان آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود.
محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه دیجیتال ظرفیت بسیار بالایی دارد افزود: برای اجرای این طرح ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه مشکل جدی این استان ارتباطات جاده‌ای است ادامه داد: عقب ماندگی استان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیست، بلکه پایین بودن سواد رسانه‌ای است که نیازمند توجه بیشتر است و در این راستا فناوری اطلاعات می‌تواند نقش مؤثری در تسهیل سوادآموزی داشته باشد.
وی همچنین از اجرای طرح تکاپو در استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت مشترک با وزارت کار و تعاون اجرایی می‌شود که برش‌های استانی، کشوری و نقشه‌های لازم در این خصوص تهیه شده و برای اجرای آن هزار میلیارد تومان درخواست شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص هدف از سفر به استان افزود: مشکل اصلی استان آذربایجان‌غربی در حوزه ارتباطات پوشش جاده‌ای است و امسال این پوشش با اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش آن به ۸۰ سایت ۲۰۰ کیلومتر دیگر توسعه خواهد یافت.
جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی تا پایان سال‌جاری به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه متصل می‌شود که علاوه بر توسعه اینترنت نسل‌های سوم و چهارم در روستاها، در ۱۷۰ روستای آذربایجان‌غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار