کد خبر: 926240
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل بیش از یک هزار میلیارد ریال پروژه در بخش گردشگری استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ناصر محمودی در جشنواره فرصت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری شهرستان خلخال اظهار داشت: برای توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل بیش از یک هزار میلیارد ریال پروژه در بخش گردشگری استان اردبیل اجرا می‌شود و بهره‌برداری از آنها زمینه‌ساز ایجاد 500 فرصت شغلی می‌شود.

وی از تامین زیرساخت‌های گردشگری برای حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: زیرساخت‌ها در این بخش به صورت رایگان و بلاعوض تامین می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون 80 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌ها در این حوزه هزینه شده است که از این مبلغ بیش از 20 میلیارد ریال مربوط به شهرستان خلخال است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توسعه گردشگری شهرستان خلخال را از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: شهرستان خلخال در بخش گردشگری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده که با توجه به این ظرفیت‌ها مطالعه سه سایت گردشگری در شهرستان خلخال برنامه‌ریزی شده تا به صورت کارشناسی مطالعات در این زمینه انجام شود.

محمودی با بیان اینکه از 12 روستای هدف گردشگری استان اردبیل پنج مورد در شهرستان خلخال واقع شده است، گفت: حمایت از طرح‌های بوم‌گردی با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری خلخال در اولویت بوده که در این راستا نیازمند معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های منطقه هستیم و انتظار می‌رود در این زمینه دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقدام لازم را انجام دهند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به سهم شهرستان خلخال از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تصریح کرد: سهم این شهرستان 300 میلیارد ریال تعیین شده است که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم به صورت کامل این تسهیلات و اعتبارات را جذب کرده و در راستای توسعه اشتغال در روستاهای این شهرستان به کار گیریم که این امر همواره زمینه‌ساز رونق گردشگری منطقه نیز می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر