کد خبر: 926237
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
شاخص بورس تهران همچنان به صعود‌های خود ادماه می‌دهد و با رشد قیمتی نماد‌های معدنی و فلزی توانست به کانال ۱۴۸ هزار واحد برسد.
نماد معدنی شرکت چادرملو توانست با صف خرید بیش از ۱۰ میلیونی مواجه شود و دیگر نماد‌های این گروه نیز با لیدری کچاد و کگل با صعود همراه شدند و یکی از تاثیرگذارترین نماد‌ها بر رشد شاخص بورس باشند.

رشد‌های امروز شاخص بورس توانست ارزش بازار را به بیش از ۵۶۶ هزار میلیاردتومان برساند.

افزایش قیمت ارز و همچنین اخبار پیرامون آزادسازی قیمت فولاد و برداشتن سقف قیمتی و از سوی دیگر شایعات تعدیل ۶۰ درصدی باعث شد که نماد فولاد مبارکه اصفهان با هجوم خریدار مواجه شود و این نماد بزرگ با صف خرید بیش از ۶۳ میلیونی به کار روزانه خود پایان دهد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۵۷۸.۹۱ واحد افزایش به ۱۴۸ هزار و ۵۷۷ واحد و ارزش روز بازار به ۵۶۶ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۴۶۱.۷۰ واحد افزایش به ۴۳ هزار و ۴۴۶ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۴۶۳.۸۱ واحد افزایش به ۲۴ هزار و ۵۹۷ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۲۸.۰۲ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

­شاخص آزاد شناور با ۲۱۷۸.۶۷ واحد رشد به ۱۵۹ هزار و ۴۱۴ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۹۱۳.۳۰ واحد رشد به ۱۱۰ هزار و ۷۹۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۵۹.۹۰ واحد کاهش به رقم ۲۸۹ هزار و ۵۱۲ واحد رسید.

نماد فولاد، کگل، کچاد، فخور، اخابر، وامید، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۹.۷۰ واحد افزایش به رقم ۱۶۹۶.۰۳ واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد ۱۱۰ هزار و ۲۳۳ واحد برگ سهم در قالب یک میلیارد و ۵۱ میلیون برگ به ارزش ۵۱۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار