کد خبر: 926190
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:
معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از انجام اقدامات قانونی در خصوص عدم توجه شهرداری سهند در دفع غیر مجاز زباله این شهر خبر داد.

حسن عباس‌نژاد اظهار داشت: طی بازدیدهای سرزده کارشناسان اداره محیط انسانی حفاظت محیط زیست استان از زباله گاه غیر مجاز شهر جدید سهند که از لحاظ ضوابط زیست محیطی کاملاً غیراستاندارد است، عدم توجه به اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی شهرداری شهر جدید سهند در دفع زباله این شهر محرز است.

وی افزود: زباله گاه شهر جدید سهند به لحاظ عدم رعایت شعاع از مناطق مسکونی غیر قانونی است و جریان شیرابه زباله های تولیدی به زهکش های طبیعی تپه های همجوار فاز دو شهر جدید سهند نفوذ می کند.

عباس نژاد ادامه داد: بر اساس مقررات، پسماند شهرهای واقع در شعاع 50 کیلومتری کلانشهرها باید تجمیع شود و دفع زباله ها به صورت متمرکز انجام شود و از این لحاظ هم دفع زباله های سهند در این محل غیرمجاز بوده است و باید پسماندهای سهند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز تحویل شود.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تاکنون دو بار اخطاریه کتبی به شهرداری سهند صادر کرده است، اما متاسفانه همچنان عدم توجه شهرداری سهند در دفع زباله در محل غیرمجاز ادامه دارد و این اداره کل به سبب اهمیت و فوریت موضوع، انجام اقدامات قانونی در خصوص پرونده تخلف شهرداری سهند را شروع کرده و این پرونده جهت اقدامات قانونی به واحد حقوقی اداره کل ارجاع شده است و در حال پیگیری از مرجع محترم قضایی است.

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی افزود: بر اساس بررسی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست حدود 5 هزار تن زباله در زباله گاه غیر مجاز شهر جدید سهند دفن شده است که شهرداری سهند موظف است نسبت به انتقال این زباله‌ها اقدام کند.

عباس‌نژاد گفت: بنا بر وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست و نظر به بی‌توجهی‌های صورت گرفته به اخطاریه‌های قبلی، بر اساس ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 688 قانون مجازات اسلامی، پرونده تخلف شهرداری سهند به دستگاه قضایی استان ارجاع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر