کد خبر: 926186
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
به دنبال عدم پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری
عضو شورای شهر تبریز گفت: بدون تردید برای هیچ شهرداری و مدیری، کارت دعوت داده نشده و هر شهرداری احساس می‌کند که نمی‌تواند به وظایف قانونی خود عمل کند، از نظر شرعی، اخلاقی و قانونی باید کنار رود تا کارگران و پاکبانان با عنایت به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، بیشتر از این آسیب نبینند.

کریم صادق‌زاده  در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز تاسف شدید از پرداخت نشدن حقوق برخی پرسنل شهرداری اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی‌کفایتی و عدم احساس مسوولیت برخی مدیران مناطق شهرداری، شاهد پرداخت نشدن حقوق کارگران و پاکبانان برخی از مناطق شهرداری هستیم که این‌گونه اهمال‌‌کاری‌ها اصلاً قابل بخشش نیست و بنده به صورت جدی از شهردار و شهرداران مناطق، پیگیر این بی‌عدالتی هستم.

وی افزود: این مشکل فقط در برخی مناطق است و نشان می‌دهد که مشکل اصلی از مدیران آن مناطق است که توانایی پرداخت حقوق پرسنل‌شان را ندارند.

رئیس فراکسیون کارگران شورای شهر تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: بنده به صراحت و با صدای بلند عرض می‌کنم که اگر قرار باشد کارگری و یا پاکبانی به دلیل نداشتن پول شرمنده خانواده‌اش شود، ما هم بدون هیچ ملاحظه‌ای شرمنده مدیر آن کارگر و یا پاکبان خواهیم شد چرا که تأمین امنیت شغلی و امنیت مالی و معیشتی کارگران، خط قرمز ما است.

وی متذکر شد: بدون تردید برای هیچ شهرداری و مدیری، کارت دعوت داده نشده و هر شهرداری احساس می‌کند که نمی‌تواند به وظایف قانونی خود عمل کند، از نظر شرعی، اخلاقی و قانونی باید کنار رود تا کارگران و پاکبانان با عنایت به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، بیشتر از این آسیب نبینند.
 
عضو شورای شهر تبریز ابراز کرد: به زودی جلسه‌ای با شهردار و شهردارانی که مناطق آنها مشکل واریزی حقوق دارند، خواهیم داشت و مطمئن هستم که به یاری خدا برای حل اساسی این مشکل مهم و حیاتی، به راهکارهای خوبی خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: هر مقام مسوولی در مدیریت شهری، اعم از شهردار گرفته تا مسوول یک بخش کوچک در یک منطقه‌ای از شهرداری باید طبق قانون در کنار انجام وظایف محوله در حوزه‌های عمرانی‌، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به واریز حقوق پرسنلی که برای تحقق آن امر زحمت کشیده‌اند، نیز در چارچوب قانون و مقررات حساسیت و دقت ویژه‌ای داشته باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر در ادامه در خصوص تکریم کلیه پرسنل شهرداری تبریز، بیان داشت: اخیراً شاهد بودیم که برخی کارمندان رسمی نمونه و شایسته شهرداری تبریز مورد تکریم و تشویق قرار گرفتند که ضمن تقدیر و تشکر و تائید این حرکت، باید تاکید و اصرار داشته باشم که اگر قرار بر قدردانی است، باید کلیه پرسنل نمونه و شایسته‌ای که در ذیل مجموعه شهرداری مشغول به کار هستند مورد تکریم و تشویق قرار گیرند.

وی افزود: این‌گونه حرکات، در تضاد آشکار با آموخته‌های دینی و مذهبی ما بوده و نماد عینی بی‌عدالتی است.

صادق‌زاده با بیان اینکه بنده به عنوان خادم مردم شریف تبریز در شورای شهر از مدیران شهری انتظار جدی دارم که پرسنل نمونه و شایسته از تمام طیف‌های رسمی، قراردادی، کار معین، شرکتی و غیره را مورد تقدیر و تشکر قرار دهند، افزود: در غیر این صورت به علت کج سلیقگی برخی مدیران، شاهد نارضایتی پرسنل خدوم و زحمتکش مجموعه شهرداری خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اعتقاد راسخ داریم که منابع انسانی هر سازمان، مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع آن سازمان بوده و از طرفی با عنایت به نوع ماموریت‌های شهرداری، نیروی انسانی از جایگاه ویژه و کاملاً ممتازی برخوردار است، از این‌رو همه باید در جهت رشد، بالندگی و استعدادیابی نیروهای دلسوز، خدوم ، خلاق و نوآور مجموعه شهرداری اهتمام جدی داشته باشیم تا بتوانیم با ذهن‌ها و دستان باانگیزه همکاران، گام‌های اساسی و راهبردی در توسعه همه جانبه شهری برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر