کد خبر: 926181
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی این سازمان برای استقبال از پاییز و بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: به همین منظور در فاز نخست عملیات کاشت نهال در برخی مدارس سطح شهر انجام می‌شود.

علی مدبر در جلسه مشترک با مدیران فضای سبز مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز، اظهار داشت: رویکرد ما به‌گونه‌ای است که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، حال و هوای مهر همراه با دوستی با طبیعت و فضای سبز برای دانش‌آموزان تداعی شود.

وی افزود: در همین راستا در سطح هر منطقه 10 تا 20 مورد مدرسه به طور منتخب، جهت گلکاری و کاشت نهال معرفی می‌شوند.

مدبر، هدف از این اقدام را ایجاد حس دوستی با فضای سبز در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان نسل جدید، با انگیزه‌ای مضاعف و بالا می‌توانند بهترین حافظان و یاوران ما در حفظ و توسعه فضای سبز به شمار روند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز تصریح کرد: رویکرد ما در این اقدام، ایجاد حس مشارکت و مسوولیت‌پذیری دانش‌آموزان در کاشت نهال است، چرا که به این ترتیب از نزدیک می‌توانند شاهد مراحل کاشت و به تدریج رشد یک نهال و تبدیل شدن آن به درختی تناور باشند.

مدبر، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این بین در زمینه زیباسازی مدارس جهت آغاز سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌های مختلفی را مد نظر داریم که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع آموزش و بسط هر چه بیشتر محورهای زیست محیطی در بین کودکان بسیار حائز اهیمت است، خاطرنشان کرد: آموزش از اولین سال‌های زندگی می‌تواند بهترین و بیشترین تاثیر را در میان کودکان و دانش‌آموزان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه توسعه شهری به دست دانش‌آموزان رقم می‌خورد، گفت: از همین رو، مناسب سازی محوطه مدارس و اقداماتی که باعث می‌شود دانش‌آموزان محیط مدرسه را به یک محیط پرنشاط و سبز تبدیل کنند در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدبر با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از فضای سبز مناسب و زندگی در محیطی آرام و بی‌دغدغه موجب رشد فکری و روحی کودکان می‌شود، بیان داشت: مسوولیت نگهداری از فضای سبز شهری تنها بر عهده یک ارگان نیست و نیازمند مشارکت همه شهروندان است و در این راستا نقش دانش‌آموزان جهت آبادانی این فضاها قابل توجه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر