کد خبر: 926164
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا، فرانسه و انگلیس توافق کرده‌اند که استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه این بار با پاسخی بسیار قویتر از دفعه قبلی مواجه خواهد شد.

جوان آنلاین: ما مدام در حال ارسال این پیام هستیم که استفاده از تسلیحات شیمیایی برای بار سوم پاسخی قویتر دریافت خواهد.

آمریکا و متحدانش تا کنون دوبار به بهانه استفاده دولت «بشار اسد» از تسلیحات شیمیایی حملاتی به مواضع ارتش سوریه انجام داده‌اند؛ 2 حمله ادعایی که هیچوقت اثبات نشده است دولت سوریه عامل آن بوده است.

دولت سوریه و وزارت دفاع روسیه براساس شواهد و مدارک همواره تاکید کرده‌اند که آمریکا و متحدانش با به کار بردن گاز شیمیایی علیه مردم توسط عوامل خود در سوریه از آن به عنوان دستاویزی مشروع برای حمله به دولت بشار اسد استفاده می‌کنند.

ادعاها درباره احتمال استفاده دمشق از سلاح های شیمیایی در حالی صورت میگیرد که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ بعد از یک توافق میان آمریکا و روسیه و با نظارت سازمان منع سلاح های شیمیایی، تسلیحات خود را یا نابود کرده و یا به خارج از سوریه ارسال کرده است. مقام‌های سوری نیز بارها اعلام کرده‌اند که این کشور هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

همچنین مقام‌های روسیه در هفته های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که برخی تروریست‌ها با سلاح های شیمیایی اهدایی غربی‌ها درصدد انجام عملیات به منظور متهم کردن دولت اسد هستند. آمریکا و متحدانش پیش از این دو باره به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به اهدافی در این کشور حمله کرده‌اند.

بولتون همچنین گفت که واشنگتن در این زمینه در حال مشورت دائم با لندن و پاریس است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار