کد خبر: 926150
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
وزیر آموزش و پرورش خبر داد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 25 درصد مدارس در کشور ناایمن است، گفت: 600 هزار کلاس درس مهرماه امسال پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

سیدمحمد بطحایی در حاشیه آیین افتتاح آموزشگاه بنت‌الهدی ایوانکی ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شهدای آموزش و پرورش بیان کرد: سال تحصیلی پیش رو، 14 میلیون و هفت هزار و 736 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به مدرسه می‌روند که این آمار در مقایسه با سال قبل، رشد حدود 6 درصدی دارد.

وی گفت: این دانش‌آموزان در نزدیک به 600 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل می‌شوند که در روزهای اخیر آماده‌سازی شده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این دانش‌آموزان برای یادگیری مفاهیمی می‌آیند که زندگی آنان را راحت‌تر کند و هدف مدرسه با همه مجموعه‌های خود، آموزش زندگی راحت و تمرین شاد بودن و شاد زیستن است.

بطحایی بیان داشت: مدرسه محل تمرین دستگیری افتادگان است و در میان همه اهداف، توجه به ساختمان‌ها و فضاهای فیزیکی نیز عاملی مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید در مدارس زیستن را یاد بگیرند، افزود: بعضی از دانش‌آموزان به لحاظ دانش‌آموختگی دچار نقصان هستند که یک مقصر از عوامل مختلف، مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید برای عاقبت‌به‌خیری فرزندان ایران اسلامی و رفع مشکلات آموزش و پرورش و رفاه فرهنگیان تلاش کرد.

بطحایی تصریح کرد: تأثیر معلم در حصول این اتفاقات مهم است و در کنار معلم، فضای فیزیکی نقش مهمی دارد تا دانش‌آموزان زندگی بهتر را بیاموزند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هشت هزار کلاس تا مهرماه در کشور افتتاح می‌شود که این عدد تا پایان سال 97 به 10 هزار کلاس درس می‌رسد.

بطحایی تصریح کرد: 50 درصد از این مدارس توسط خیران و 50 درصد توسط دولت ساخته شده و در اختیار نظام آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی، خیران را به امر مقدس مدرسه‌سازی ترغیب کرده و باید این مشارکت افزایش یابد تا با حضور خیران، همه از امکانات مطلوبی بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 25 درصد مدارس در کشور ناایمن است و باید با هم‌افزایی این نقص رفع شود.

بطحایی ادامه داد: شروع سال تحصیلی جدید در 105 هزار مدرسه کشور خواهد بود و همه آمادگی دارند تا از آینده‌سازان کشورمان استقبال کنند.

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز به‌منظور افتتاح دو طرح آموزشی و دیدار با جمعی از فرهنگیان گرمسار با استقبال مسؤولان استانی و شهرستانی وارد استان سمنان شد.

افتتاح مرکز آموزشی 9 کلاسه بنت‌الهدی در ایوانکی، افتتاح مرکز آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان در آرادان و دیدار با جمعی از فرهنگیان گرمسار از مهم‌ترین برنامه‌های کاری وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان سمنان است.

برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در استان سمنان با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر