کد خبر: 926147
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
اجرای80 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ایام محرم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان معتقد است که عدم توجه به موسیقی فاخر ایرانی و برخورد حذفی با آن ممکن است به ظهور و بروز موسیقی‌های زیرزمینی و گونه‌های مخربی چون موسیقی شیطانی و...بی‌انجامد.

حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌کوشد که در همه بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری بر ریل قانون حرکت کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد این اداره کل به موسیقی در استان، افزود: قانونگذاری که فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف کرده که به امربه معروف، قرآن و عترت، گفتمان‌های مذهبی و هنری و..بپردازد، این اداره کل را نیز موظف کرده که برای موسیقی فاخر نیز برنامه‌ریزی داشته باشد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقص و نقض قانون را دو مشکل ما در حوزه قوانین برشمرد و گفت: وجود نقص در برخی قوانین و قانون‌گریزی در رویارویی با برخی قوانین از مشکلات جدی جامعه ما در این حوزه است.

فضیلت با بیان اینکه "اجرای صحنه‌ای موسیقی" یکی از ماموریت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصریح کرد: آنچه در برگزاری برنامه‌ها برای ما اهمیت و اولویت دارد اجرایی شدن قانون و عمل به آن است لذا در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به آنچه قانون برای ما تعیین کرده توجه می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به هنر هفتم تصریح کرد: توجه به سینماهای کوچک یکی از اولویت‌ها و رویکردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما نیز در استان سمنان از عملیاتی شدن این سیاست کلی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره طرح پردیس سینمایی در سمنان گفت: این پروژه توسط بخش خصوصی در سمنان پیگری می‌شود اما با توجه به اهمیت موضوع چنانچه موانع و مشکلاتی پیش روی پیمانکاران این پروژه در سمنان باشد در حصورت انتقال به این اداره کل، از سوی همکاران به جد پیگیری خواهد شد.

وی بر لزوم ایجاد پیوند بیشتر بین سینما و بازارهای اقتصادی تاکید کرد و افزود: احداث سینماها در فضاهای اقتصادی و بازار می‌تواند به رونق بیشتر این سینماها نیز کمک کند.

دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر استان در بخش دیگری به برنامه‌های هفته امربه معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: بیش از 80 عنوان برنامه فرهنگی و هنری برای ایام محرم و صفر در استان سمنان پیش‌بینی شده است ضمن اینکه 50 عنوان برنامه نیز برای هفته دفاع مقدس که با همین ایام همزمان شده نیز در استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: سوگواره عطر سیب، نمایشگاه عکس، مسابقه نگاره‌های محرم، کارگاه نقاشی عاشورایی، نشست‌های بصیرتی، ورکشاپ عاشورایی، جشنواره رسانه‌ای دیجیتال مهر محرم و...از جمله برنامه‌های ایام محرم و صفر در استان است.

فضیلت ادامه داد: عصر شعر دفاع مقدس، اکران فیلم تنگه ابوغریب، گفتمان بصیرتی در 170 کانون فرهنگی هنری مساجد، کارگاه هنرهای تجسمی، نمایش خیابانی، نمایشگاه عکس و...از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها