کد خبر: 926146
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
هاشمی خبر داد
ناظر و نماینده صندوق احیاء و بهره ‌ برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان سمنان گفت: کاروانسرای صفوی ایوانکی، پس از برگزاری مزایده از سوی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

«سروش هاشمی» با اعلام این خبر افزود: با هدف احیاء و بهره‌برداری از این بنای تاریخی و از طریق جلب همکاری و مشارکت بخش خصوصی و جامعه محلی، کاروانسرای تاریخی ایوانکی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از احیاء با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: کاورانسرای ایوانکی به شماره ثبت 1764 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با صرف هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال در قالب کاربری جدید راه اندازی می‌شود.

ناظر و نماینده صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان سمنان گفت: مدت واگذاری کاروانسرا به سرمایه‌گذار 24 سال است و مبلغ تعیین شده نیز بر اساس اجرای عملیات تکمیلی، مرمت، آماده‌سازی و احیاء در بنا هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایوانکی یکی از بخش‌های شهرستان گرمسار است که در مسیر جاده سمنان - تهران و در 30 کیلومتری مرکز شهر گرمسار قرار گرفته است ادامه داد: کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی در 33 کیلومتری شهر گرمسار و در یک کیلومتری بخش ایوانکی واقع شده و یکی از کاروانسراهای زیبا دوره صفوی در استان محسوب می‌شود. پلان این کاروانسرا چهار ایوانی و مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ و این کاروانسرا دارای 24 حجره است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر