کد خبر: 926133
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
سناتور امریکایی از قصد انگلیس برای حمله شیمیایی ساختگی در سوریه خبر داد
در آستانه شروع عملیات گسترده ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، امریکا و متحدانش سناریوی نخ‌نما شده استفاده از سلاح شیمیایی را با جدیت دنبال می‌کنند تا با متهم کردن دمشق به کشتار غیرنظامیان، مانع از فروپاشی آخرین دژ تروریست‌ها در سوریه شوند. یک سناتور امریکایی اذعان کرد که انگلیس درصدد است با حمله جعلی شیمیایی و استفاده از بازیگرانی که نقش قربانیان حملات شیمیایی را ایفا می‌کنند، علیه دولت سوریه اقدام کند. امریکا هم در حال بررسی گزینه‌های احتمالی خود برای واکنش نشان دادن به دمشق در صورت استفاد ساختگی از سلاح شیمیایی در ادلب است.
در آستانه شروع عملیات گسترده ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، امریکا و متحدانش سناریوی نخ‌نما شده استفاده از سلاح شیمیایی را با جدیت دنبال می‌کنند تا با متهم کردن دمشق به کشتار غیرنظامیان، مانع از فروپاشی آخرین دژ تروریست‌ها در سوریه شوند. یک سناتور امریکایی اذعان کرد که انگلیس درصدد است با حمله جعلی شیمیایی و استفاده از بازیگرانی که نقش قربانیان حملات شیمیایی را ایفا می‌کنند، علیه دولت سوریه اقدام کند. امریکا هم در حال بررسی گزینه‌های احتمالی خود برای واکنش نشان دادن به دمشق در صورت استفاد ساختگی از سلاح شیمیایی در ادلب است.
به گزارش «جوان»، هشدار روس‌ها و تحرکات هفته‌های اخیر غرب در منطقه نشان می‌دهد که امریکا و متحدا‌نش بار دیگر در حال نوشتن سناریوی حمله نظامی به سوریه بر پایه ادعای دروغین استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی هستند. علاوه بر مقامات روسیه که اخیراً تحرکات جدید غرب برای حمله به سوریه را گوشزد کرده و نسبت به عواقب آن هشدار داده‌اند، برخی مقامات امریکایی هم این مسئله را تأیید می‌کنند. ریچارد بلک، از سناتور‌های جمهوریخواه امریکا گفته است سازمان اطلاعات خارجی انگلستان
(ام. آی. ۶) برای یک حمله شیمیایی جعلی و متهم کردن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برنامه‌ریزی می‌کند. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بلک هفته گذشته گفته بود: «حدود چهار هفته پیش، ما درباره فعالیت [سرویس]اطلاعات بریتانیا برای یک حمله شیمیایی که گردن دولت سوریه بیفتد، اطلاع داشتیم». ریچارد بلک همچنین گفته است منظورش این است که انگلیسی‌ها قصد ندارند خودشان حمله‌ای را انجام دهند بلکه قصد دارند تروریست‌های سوری را برای انجام این حمله جعلی هدایت کنند و بازیگرانی نیز به عنوان قربانی در این حمله جعلی ایفای نقش خواهند کرد. این سناتور امریکایی در ادامه گفت: «قبلاً هم حملاتی در سوریه انجام گرفته بود که از سوی انگلیسی‌ها جعل شده بود و با کمک داوطلبانی که به «کلاه‌سفید» معروف هستند، انجام گرفته است. کلاه‌سفید‌ها گروهی به ظاهر امدادی است که در عمل علیه نظام سوریه تلاش می‌کند. ریچارد بلک همچنین گفته است: «آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله جعلی و غیرواقعی بودند. بدین صورت که مردم را از یک شهر خارج کنند و به مردم آموزش دهند تا نقش قربانیان حمله شیمیایی را بازی کنند.» درگیری داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ با حمایت مالی و تسلیحاتی کشور‌های غربی و عربی آغاز شد و همچنان در جریان است. در این مدت امریکا و متحدانش چند بار با ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، مناطقی در سوریه را هدف قرار داده‌اند. این درحالی است که تمام تسلیحات شیمیایی سوریه در سال ۲۰۱۳ زیر نظر سازمان ملل از این کشور خارج شد. امریکا پیش از این با کمک انگلیس و فرانسه دو بار دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم و به این کشور حمله کرده است. حملات قبلی غرب به سوریه به بهانه استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی درست در زمانی صورت گرفت که ارتش سوریه به پیروزی‌های چشمگیری در برابر تروریست‌ها دست یافته بود و این بار نیز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله مجدد به سوریه در شرایطی مطرح می‌شود که ارتش این کشور در تدارک برای باز پس‌گیری ادلب است که آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه به شمار می‌رود. بنابراین، کشور‌های حامی تروریست‌ها همانند گذشته در حال برنامه‌ریزی برای توسل به تهدید‌های نخ‌نما شده و سناریو‌سازی تکراری در خصوص حمله شیمیایی هستند تا به این بهانه مانع از حمله نیرو‌های مقاومت به تروریست‌ها شوند. روسیه بار‌ها نسبت به سناریوسازی حمله شیمیایی برای متهم کردن دمشق، واکنش تندی نشان داده است و گفته که این اقدام می‌تواند بحران سوریه را تشدید کند. با آزادی ادلب طومار تکفیری‌ها در سوریه پس از هفت سال پیچیده می‌شود و رؤیا‌های امریکا و متحدان غربی و عربی آن برای سرنگونی بشار اسد بر باد خواهد رفت. به همین خاطر، غربی‌ها سعی می‌کنند مانع عملیات سوریه در ادلب شوند تا این منطقه همچنان در اختیار تروریست‌ها باقی بماند و از آن به عنوان اهرم فشاری برای گرفتن امتیازات سیاسی از دمشق استفاده کنند.
هدف گرفتن ایران و روسیه!
همزمان با تلاش تروریست‌ها برای اجرای سناریوی استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب، گزینه‌های احتمالی امریکا برای پاسخگویی به این حمله ساختگی در دست بررسی است. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، دیروز در گزارشی اعلام کرد که امریکا در حال بررسی حملات هوایی و موشکی به نیرو‌های دولت سوریه است تا اگر آن‌ها از گاز کلر در عملیات‌شان در آزادسازی ادلب استفاده کردند، به آن متوسل شود. به گفته این روزنامه، احتمال هدف‌گیری اهداف نظامی ایران و روسیه در سوریه از سوی امریکا وجود دارد. بر اساس این گزارش، واشنگتن هنوز تصمیم نگرفته است که آیا استفاده از گاز کلر، حملات هوایی علیه نیرو‌های اسد را ناگزیر می‌کند یا خیر. اما اگر واشنگتن قصد حمله کند، بزرگی آن نسبت به حملات موشکی و هوایی گذشته آن علیه سوریه وسیع‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، مسکو دیروز اعلام کرد که دو جنگنده امریکایی از نوع اف ۱۵ روز شنبه شهرک هجین در استان دیرالزور را با بمب‌های فسفری آتش‌زا بمباران کردند، این درحالی است که پنتاگون این اتهام را رد می‌کند. ولادیمیر سافچنکو، مدیر مرکز حمیمیم در سوریه با تأیید این حمله گفت: «حملات منجر به وقوع آتش‌سوزی گسترده در منطقه شد و ما در حال حاضر روی اطلاعاتی درباره وقوع تلفات در این حمله کار می‌کنیم.»
آماده‌باش ترکیه به تروریست‌ها
ترکیه درحالی که با ایران و روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه تلاش می‌کند، اما در مسئله ادلب به حاضر به عقب‌نشینی از سیاست‌های قبلی خود نیست و همچنان به حمایت از برخی گروه‌های تروریستی در این استان ادامه می‌دهد. مقامات ترکیه که در هفته‌های اخیر بار‌ها گفته‌اند در مقابل عملیات ارتش سوریه سکوت نخواهند کرد، به تقویت مواضع تکفیری‌ها اقدام می‌کنند. روزنامه ینی شفق ترکیه، روز دو شنبه گزارش داد که ارتش ترکیه به ۵۰ هزار عنصر مسلح ارتش آزاد دستور داده که برای مقابله با نیرو‌های سوری و مداخله در عملیات ادلب، آماده باشند. ینی شفق با اشاره به ارسال سکو‌های پرتاب موشک و آتشبار‌های توپخانه توسط ترکیه به مرز سوریه نوشت: «ترکیه همچنین از ارتش آزاد سوریه خواست که تعداد نیروها، تسلیحات و مهمات خود را به آن‌ها گزارش کند». پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه وعده داده بود که در صورت آغاز عملیات ارتش و نیرو‌های مقاومت سوری برای آزادسازی ادلب از دست تکفیری‌ها، ترکیه کنار نخواهد ایستاد و مداخله می‌کند. تعداد نظامیان ترکیه که تحت پوشش عملیات‌های سپر فرات، شاخه زیتون و فرآیند تأسیس پست‌های دیده‌بانی در منطقه کاهش تنش ادلب به سوریه اعزام شده‌اند، در حال حاضر از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. ارتش ترکیه همچنین طی روز‌های اخیر تعداد تانک‌ها و خودرو‌های نظامی مستقر در مرز سوریه را دو برابر کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
سلام. آمریکایی ها هیچ غلطی نمیتوانند انجام دهند جز واق واقِ هَرز. انها در اخر راه هستند . سوریه باید این قدم های اخر را هر چه محکمتر و زودتر بردارند. تا کار این کثافتهای استعمارگر یکسره شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار