کد خبر: 926127
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
سخنگوی انجمن قلم مطرح کرد
سخنگوی انجمن قلم با اشاره به بررسی آثار شعر و داستان با محوریت انقلاب طی ۴۰ سال اخیر، از بازنشر این آثار توسط خود ناشر یا با اجازه ناشر و مؤلف از سوی ناشری دیگر خبر داد.
سخنگوی انجمن قلم با اشاره به بررسی آثار شعر و داستان با محوریت انقلاب طی ۴۰ سال اخیر، از بازنشر این آثار توسط خود ناشر یا با اجازه ناشر و مؤلف از سوی ناشری دیگر خبر داد.
محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های انجمن در راستای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در راستای موضوع ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی کارگروهی به همین منظور تشکیل شد که یکی از مصوبات آن به‌گزینی آثاری بود که در سال‌های گذشته درباره انقلاب اسلامی منتشر شده بود. پرویز در توضیح بیشتر در راستای اقدامات این کارگروه اینگونه تشریح کرد: فراخوانی در دو حوزه شعر و داستان منتشر شد که ما شاهد استقبال خوبی از سوی شاعران و نویسندگان برای این جشنواره بودیم. در واقع دبیرخانه جشنواره چلچراغ ۵۰۰ نسخه اثر را دریافت کرده و در حال حاضر داوری‌ها در حال انجام است. به گفته سخنگوی انجمن قلم، پس از انتخاب داوران و آغاز داوری، شورای به‌گزینی مدام و مستمر جلساتی را برگزار می‌کند و در حال انتخاب آثار برتر هستند. در بررسی آثار دوستان کارشناس اعلام می‌کنند که به آثار خوبی رسیده‌اند که طی سال‌ها مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته‌اند. وی افزود: دلیل این غفلت‌ها هم متعدد است، از جمله اینکه یا ناشر فعالیتش را متوقف کرده یا دیگر فعالیت سابق را ندارد که موجب فراموشی اثر شده است، در حالی‌که طی سال‌های گذشته آثار خوبی با محوریت انقلاب اسلامی تولید شده است. پرویز با بیان اینکه با پیگیری‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی این آثار چاپ مجدد خواهند شد، گفت: با پیگیری مجمع ناشران انقلاب اسلامی این آثار مجدداً منتشر می‌شوند، حالا یا توسط خود ناشر کتاب یا با اجازه ناشر و مؤلف توسط ناشری دیگر. سخنگوی انجمن قلم در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه این آثار طی ۴۰ سال اخیر منتشر شده‌اند، تصریح کرد: پیش از ورود به ۴۰سالگی انقلاب در انجمن قلم جلسه‌ای بدین منظور برگزار شد، ضمن اینکه دیداری هم با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، ایشان نیز کار را به فرد دیگری در ارشاد محول کردند تا گروهی در ارشاد پیگیر امر باشند، اما از نتایج مطلع نیستم و هنوز هم پاسخی از سوی وزارت ارشاد به برنامه‌های انجمن قلم ارسال نشده است. هرچند با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی امور در حال پیگیری است. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرستان ادب هم برنامه‌هایی برای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی داشته‌اند. به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب، ۴۰ اثر برگزیده در هر بخش (شعر و داستان) به همراه سایر آثار ارزشمند رسیده، در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار