کد خبر: 926124
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس خبر داد
در حالی که در بازار رکودی مسکن هزینه خرید اوراق تسه از فرابورس برای اخذ تسهیلات یک فرایند و هزینه اضافی در روند معاملات ارزیابی می‌شود، روز گذشته معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس از معامله غیرقانونی اوراق تسهیلات مسکن «تسه» در دفاتر غیرمجاز خبر داد.
بهنام محسنی اظهار داشت: طی بازرسی‌های به عمل آمده در ماه‌های اخیر، شاهد فعالیت دفاتر غیرمجاز به منظور خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن هستیم که عمدتاً در بنگاه‌های معاملات ملکی حاشیه تهران و کلانشهر‌ها در پوشش کارگزاران دارای مجوز دیده‌می‌شود.
وی افزود: این بنگاه‌ها با ارتباط با کارگزاری‌ها، سامانه‌های غیرحضوری فراهم کرده و فرایند احراز هویت افراد، دریافت کد بورسی و خرید و فروش را انجام می‌دهند که بعضاً ممکن است موارد پولشویی نیز در آن دخیل شود. در راستای انجام این امور، مبالغی اضافه بر کارمزد معاملات از فرد مراجعه‌کننده دریافت می‌شود یا اگر مسیر اعتباری را انتخاب کنند، نرخ بهره‌ای روی این اعتبار اخذ می‌کنند.
این مقام مسئول از اعلام ظن وقوع جرم توسط فرابورس بر اساس شکایات مطروحه خبر داد و گفت: پیگیری‌های قضایی در این مورد در حال انجام است و از سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود دقت لازم را به عمل آورند و کارگزاری‌ها هم در صورت مشاهده تشابه اسمی کارگزاری دیگر، مورد را گزارش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار