کد خبر: 926109
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
فرانسه حسرت برد را به دل لاله‌های نارنجی گذاشت
خروس‌ها اولین برد خود در لیگ ملت‌های اروپا را مقابل لاله‌های نارنجی جشن گرفتند. در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های قاره سبز هشت دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم ملی فرانسه در استادوفرانس ۲ بر یک هلند را شکست داد تا معلوم شود شاگردان دشان برای فتح اروپا خیز برداشته‌اند.
شيوا نوروزي
خروس‌ها اولین برد خود در لیگ ملت‌های اروپا را مقابل لاله‌های نارنجی جشن گرفتند. در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های قاره سبز هشت دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم ملی فرانسه در استادوفرانس ۲ بر یک هلند را شکست داد تا معلوم شود شاگردان دشان برای فتح اروپا خیز برداشته‌اند. گلزنی ژیرو و پایان یافتن ناکامی او، فرانسوی‌ها را بیش از پیش خوشحال کرد. این در حالی است که هلندی‌ها با هدایت کومان باز هم نتوانستند به یک پیروزی دست یابند و ناکامی‌شان را در صعود به جام جهانی فراموش کنند.
خوش‌بین به آینده
سرمربی فرانسه از اینکه تیمش پس از تساوی مقابل آلمان یک پیروزی شیرین به دست آورده، ابراز خوشحالی کرد. دشان که پس از قهرمانی خروس‌ها در جام جهانی مسئولیتش سنگین‌تر شده و باید انتظارات هواداران فرانسه را برآورده کند، غلبه بر نارنجی‌پوشان را سخت توصیف کرد: «پیروزی در این دیدار بسیار مهم بود و خوشبختانه توانستیم سه امتیاز این بازی را به دست آوریم. خیلی خوشحالم که هوادارانمان را شاد کردیم و این پیروزی ارزشمند را به دست آوردیم.» رکوردشکنی ژیرو بیش از همه سرمربی فرانسه را خوشحال کرد. مهاجم خروس‌ها با زدن گل پیروزی‌بخش کشورش به چهارمین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه تبدیل شد. ژیرو تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد ۳۲ رساند و زیدان را هم پشت سر گذاشت.
این بازیکن در ۱۰ بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده بود و همین مسئله انتقاد‌های زیادی را در پی داشت. تیری آنری، پلاتینی و ترزگه سه گلزن برتر فرانسه هستند. دشان پس از بازی حمایتش را از گلزن تیمش اعلام کرد: «ژیرو عنصر مهمی در تاکتیک ماست و او با درخشش خود پیروزی را به ما هدیه داد. من پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم گفته بودم که همواره به ژیرو ظلم می‌شود. از این مهاجم تنها انتظار گلزنی ندارم، او وظایف دیگری هم دارد که به خوبی آن‌ها را در میدان اجرا می‌کند.»
با این برد فرانسه در گروه خود صدرنشین شد. در سایر بازی‌های مهم نیز اوکراین با یک گل مهمان خود اسلواکی را برد. دانمارک ۲ بر صفر از سد ولز گذشت و نروژ در خانه بلغارستان یک بر صفر تن به شکست داد.
عدم تعادل
ژرمن‌ها به هر زحمتی بود حریف تدارکاتی خود را شکست دادند. تیم ملی آلمان در یک بازی دوستانه ۲ بر یک تیم ملی پرو را از پیش‌رو برداشت. شاگردان یواخیم لو در شرایطی در این دیدار به برتری رسیدند که ابتدا با یک گل از حریف عقب بودند، به همین خاطر سرمربی آلمان پس از این دیدار با تردید نسبت به آینده تیمش سخن گفت: «خوشحالم که برنده این دیدار شدیم. می‌دانستم که بازیکنانم انگیزه زیادی برای برتری در این بازی داشتند و سخت تلاش کردند تا بتوانند برنده از زمین خارج شوند. ما در نیمه نخست موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم و از نظر من این مشکل بزرگی در تیم ماست. باید این مشکل را برطرف کنیم. هنوز تعادل مطلوب در تیم ملی وجود ندارد.»
بازی‌های امشب
دور نخست مرحله اول لیگ اروپا امشب با برگزاری بازی‌های باقی مانده به پایان می‌رسد. لقب حساس‌ترین بازی را می‌توان به دیدار اسپانیا – کرواسی داد. در سایر بازی‌ها؛ ایسلند میزبان بلژیک است، بوسنی با اتریش روبه‌رو می‌شود، فنلاند دیدار با استونی را در پیش دارد و مجارستان با یونان، مولداوی با بلاروس و سن‌مارینو با لوکزامبورگ مصاف می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار