کد خبر: 926106
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
ایران – ازبکستان، امشب ساعت 19:30
کار فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا از امشب شروع می‌شود، از ورزشگاه تاشکند و با سوت داور قرقیزستانی. شاگردان کرش که باید دی‌ماه در امارات برای شکستن طلسم ۴۰ ساله قهرمانی آسیا بجنگند، چند روزی است که اولین مرحله آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند و در اولین دیدار تدارکاتی در راه جام ملت‌ها، امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف ازبکستان می‌روند.
سعيد احمديان
کار فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا از امشب شروع می‌شود، از ورزشگاه تاشکند و با سوت داور قرقیزستانی. شاگردان کرش که باید دی‌ماه در امارات برای شکستن طلسم ۴۰ ساله قهرمانی آسیا بجنگند، چند روزی است که اولین مرحله آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند و در اولین دیدار تدارکاتی در راه جام ملت‌ها، امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف ازبکستان می‌روند.
پس از پایان بازی‌های آسیایی و میدانداری منهای فوتبالی‌ها، بار دیگر همه نگاه‌ها به سمت فوتبالی‌ها برگشته است. چهار ماه بیشتر تا آغاز جام ملت‌های آسیا باقی نمانده و کرش و شاگردانش از هفته گذشته در تهران دور هم جمع شده‌اند تا اولین مرحله اردوی آماده‌سازی‌شان را برای این رقابت‌ها برگزار کنند، اردویی که مانند سایر اردو‌ها کم‌حاشیه نداشت، از تمرین دادن تیم ملی توسط کرش در حالی که هنوز قرارداد ندارد تا مشخص نبودن اسپانسر پیراهن تیم ملی و سردار آزمونی که انگار محکم پای خداحافظی‌اش از تیم ملی ایستاده و روی کرش را هم به‌رغم قرار دادن نامش در لیست تیم ملی زمین انداخته است.
با همه این حاشیه‌ها تیم ملی در تهران در حالی تمریناتش را برای جام ملت‌ها آغاز کرد که قرار بود شاگردان کرش دو بازی تدارکاتی در ۱۵ و ۲۱ شهریور در اولین اردویشان داشته باشند، اما اهمال فدراسیون و دیر آغاز شدن اردو سبب شد تا فرصت یک بازی تدارکاتی از دست برود و اردوی اول تنها در بازی با ازبکستان خلاصه شود.
اولین رونمایی پس از جام جهانی
طبق برنامه، تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در اولین بازی تدارکاتی در راه جام ملت‌ها با ازبکستان روبه‌رو می‌شود. پس از پایان بازی‌های جام جهانی که با نمایش نسبتاً قابل قبول تیم کشورمان همراه بود، مصاف با ازبک‌ها اولین بازی تیم کشورمان بعد از بازگشت از روسیه است، مسابقه‌ای که می‌تواند محکی جدی برای شاگردان کرش باشد که برای شکسته شدن طلسم قهرمانی آسیا هم‌قسم شده‌اند. به خصوص که کارلوس کرش معتقد است برای موفقیت در جام ملت‌ها باید شاگردانش سخت تلاش کنند: «حضور در جام جهانی به تیم‌های آسیایی که در این جام بودند، کمک نمی‌کند که لزوماً در جام ملت‌ها هم موفق شوند. باید سخت تلاش کنیم، انگیزه و شور و شوق بازیکنان را افزایش دهیم تا بتوانیم قهرمان شویم. بازی در جام ملت‌ها آسان نخواهد بود و تیم‌های خوب زیادی در این دوره حضور خواهند داشت.»
به نظر می‌رسد تیم کشورمان در این بازی تقریباً با همان ترکیب جام جهانی به میدان برود و کرش دست به تغییرات زیادی در ترکیب نزند. مهم‌ترین تغییر تیم نسبت به جام جهانی خارج شدن سردار آزمون از ترکیب تیم ملی با توجه به خداحافظی موقتی‌اش است، تغییری که سبب می‌شود سامان قدوس و دیگر مهاجمان کشورمان مانند کریم انصاریفرد در کنار مهدی طارمی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کنند. پیش‌بینی می‌شود تیم ملی برخلاف جام جهانی در بازی فردا با تاکتیک رو به جلو و هجومی‌تری بازی کند، موضوعی که کرش هم در نشست خبری پیش از بازی بر آن تأکید کرده تا امشب در ورزشگاه تاشکند شاهد تیم ایران متفاوتی نسبت به جام جهانی باشیم.
کرش که هنوز قراردادش را به صورت رسمی تمدید نکرده و بدون قرارداد در بازی امشب روی نیمکت ایران می‌نشیند، درباره بازی امشب می‌گوید: «با تیم قدرتمندی بازی خواهیم کرد که بازیکنان باتجربه زیادی در ترکیب خود دارد. معتقدم این دیدار دوستانه برای افزایش آمادگی بازیکنان ما بسیار مؤثر خواهد بود. هکتور کوپر، سرمربی ازبکستان بازیکنان خوبی در اختیار دارد و بازی برابر تیم او دشوار خواهد بود. ما کارمان را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کردیم و این اولین دیدار دوستانه ماست. در این دیدار این فرصت را در اختیار خواهیم داشت تا بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی ایران را به زمین بفرستیم.»
ازبکستان با تمام قوا می‌آید
در سوی دیگر ازبکستان در حالی به مصاف ایران می‌آید که شایعات مختلفی درباره مذاکره ازبک‌ها با کرش و برانکو به گوش می‌رسید، اما آن‌ها در نهایت با هکتور کوپر سرمربی سرشناس اسپانیایی به توافق رسیدند. آخرین مصاف ایران و ازبکستان به اردیبهشت امسال برمی‌گردد که تیم کشورمان در بازی خداحافظی برای اعزام به جام جهانی، ازبکستان را که با ترکیب تیم امیدش به تهران آمده بود، شکست داد. با این حال بازی امشب فرق می‌کند و ازبکستان که در اولین بازی با هکتور کوپر مقابل سوریه به تساوی یک – یک رسیده، با تمام قوا مقابل تیم کشورمان صف‌آرایی خواهد کرد.
در همین زمینه سایت چمیپیونات ازبک نوشته است: «کوپر قصد دارد در بازی سه‌شنبه شب از نفرات سرشناسی همچون عادل احمداف کاپیتان اول و ستاره شانگهای، الدور شاهمرادف از روستوف روسیه، سانجار تورسونوف از تیدجین سیتی‌زن کره جنوبی، شاهدور گادئوف تیدجین سیتی‌زن کره جنوبی و همینطور ویتالی دنیس اف از کریلا روسیه در ترکیب اصلی بهره ببرد تا تلفیقی از این مهره‌ها با تعدادی از جوانانی که مقابل سوریه توانستند نظر کوپر را به خود جلب کنند، ترکیب ۱۱ نفره ازبکستان مقابل ایران باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار