کد خبر: 926097
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
دیرهنگام، اما بجا
طرح تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم با تصویب هیئت امنای دانشگاه آزاد، برای اجرا در سال تحصیلی جدید به واحد‌های این مجموعه در سراسر کشور ابلاغ شد.
یاسر جعفری
طرح تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم با تصویب هیئت امنای دانشگاه آزاد، برای اجرا در سال تحصیلی جدید به واحد‌های این مجموعه در سراسر کشور ابلاغ شد.

پرداخت شهریه از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد است و با شروع هر نیم‌سال تحصیلی ذهن دانشجویان و خانواده‌هایشان را درگیر خود می‌کند. از سوی دیگر هرساله افزایشی در شهریه‌های ابتدای سال تحصیلی وجود دارد که دانشجویان را غافلگیر می‌کند.

حال، اما با تغییرات مدیریتی گسترده در این دانشگاه تصمیمات جدیدی در حوزه پرداخت شهریه برای دانشجویان گرفته شد که تخفیف شهریه مناطق محروم ازجمله طرح‌هایی است که از بهمن ماه سال ۹۶ مقدمات اجرای آن فراهم شده است. بر اساس این طرح دانشجویان مناطق محروم و زلزله‌زده می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت شهریه استفاده کنند.

به منظور جذب نخبگان

محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای به رؤسای واحد‌های مراکز استان، رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، میزان شهریه سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷ برای رشته‌های غیرپزشکی در مناطق محروم را ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه، به منظور جذب نخبگان و کمک به متقاضیان تحصیل در مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده‌ها، تغییرات شهریه پایه و متغیر رشته محل‌های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضای گروه غیرپزشکی مقاطع کاردانی و کارشناسی و برخی رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی پس از تأیید استان مربوطه و با هماهنگی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا سقف ۵۰ درصد تخفیف امکان‌پذیر است.

به جز رشته‌های پزشکی

در واقع در هر استان از طریق کمیته منتخب متشکل از دو نفر از اعضای هر یک از شورا‌های برنامه‌ریزی، اداری، مالی و آموزشی (در مجموع شش نفر با انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به همراه رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان) ضمن در نظر گرفتن صرفه و صلاح واحد‌های دانشگاهی، فهرست رشته‌های اعلامی واحد‌های تابعه استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درنهایت در صورت تصویب تخفیف، حداکثر تا سقف مقرر، اقدام مقتضی برای جذب حداکثری دانشجو صورت پذیرفته و گزارش نهایی (به تفکیک رشته‌های مشمول این بند در هر واحد دانشگاهی و به صورت تجمیعی استان) به دبیرخانه کمیته شهریه (دفتر برنامه‌ریزی و بودجه دانشگاه) و حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ارسال شود.

البته تخفیف شهریه شامل دانشجویانی نمی‌شود که ساکن منطقه محروم هستند و در شهر‌های دیگر تحصیل می‌کنند مانند دانشجویان استان‌های دیگر که در تهران تحصیل می‌کنند.
بخشنامه تخفیف شهریه هم به مراکز استان‌ها و واحد‌های دانشگاه آزاد ابلاغ شده که همه واحد‌ها موظف به اجرای این بخشنامه در رشته‌های غیرپزشکی برای سال تحصیلی جدید هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر