کد خبر: 926075
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
مسئول سازمان بسیج كارگری:
مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات گفت: همزمان با رزمایش سراسری سپاهیان حضرت محمد(ص) شیفت ایثار کارگری در روز ۲۰ شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج ،علی حسین‌رعیتی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی  افزود: بسیج کارگری در امتداد اقشار مردم قرار دارد که در کارخانجات و مراکز تولیدی فعالیت دارد. وی افزود: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج مربوط به سپاهان حضرت محمد (ص) امسال همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

​مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات افزود: با توجه به اینکه اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، در واقع مراکز تولیدی و صنعتی خط مقدم و سنگر مقابله با تهاجم دشمن هستند و کارگران با لباس روحانی و خاکی در حکم همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند. رعیتی‌فرد گفت:‌ امسال همزمان با رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج کارگری و کارخانجات اقدام به برگزاری شیفت ایثار در روز 20 شهریور در سراسر کشور می‌کند که در این مانور 40 هزار کارگر بسیجی به جای شرکت در رزمایش میدان رزمی در خود کارخانجات اقدام به برگزاری شیفت ایثار می‌کنند.

وی افزود:‌ کارگران عضو بسیج در کارخانه‌ها علاوه بر وظایف معمولی و محوله خود در اوقات فراغت بدون چشم‌داشت اضافه کاری و یا دستمزد در مراکز تولیدی خود خدماتی انجام می‌دهند که در جهت تقویت تولید و کمک به کارخانه و رونق تولید خواهد بود. ​مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات افزود: با وجود اینکه کارگران از اقشار آسیب‌پذیر هستند و هجمه زیادی به تولید و کارگری در جنگ اقتصادی وارد می‌شود اما این کارگران بسیجی دل در گرو انقلاب دارند و در شیفت ایثار اقدام به کار و تولید و کمک به اقتصاد کشور می‌کنند تا روحیه ایثارگری در کارخانه که به عنوان سنگر تولید در جنگ اقتصادی قلمداد می‌شود، احیا شوند.

رعیتی‌فرد در مورد اینکه چند نفر عضو بسیج کارگری هستند گفت: ۴۰۰ هزار نفر عضو بسیج کارگری کشور بوده که در مانور شیفت ایثار ۱۰ درصد آنها یعنی حدود ۴۰ هزار نفر در شیفت ایثار به صورت داوطلبانه شرکت می‌کنند و در همان مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی و کارگاه‌های خود به صورت خودجوش با هماهنگی کارفرمایان اقدام به تولید می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال کارگران بسیجی در معدن کوه‌بنان که روزانه ۱۰۰ تن ذغال‌سنگ تولید می‌کردند قرار است در روز شیفت ایثار ۱۱۰ تن ذغال‌سنگ تولید کنند و ۱۰ تن اضافه بدون چشم‌داشت اضافه‌کار و یا پاداش جهت خدمت به کشور انجام می‌شود. ​مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات اظهار داشت: مهم احیای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در سنگر تولید و خدمت است، شاید خدمات کارگران بسیجی در شیفت ایثار ناچیز باشد، اما چون به صورت داوطلبانه و برای رضای خدا و در راستای احیای فرهنگ اسلامی ایثار و از خودگذشتگی است، قطعاً موثر خواهد بود.

رعیتی‌فرد با اشاره به جلسه امروز با سرپرست وزارت کار گفت: در این جلسه اعلام کردیم بسیج کارگری آماده است در کنار کارفرمایان و دولت کمک کند و مشکلات تولید و مشکلات کارگری با روحیه بسیجی و مدیریت جهادی حل شود. وی در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط نابرابر برای مقابله با تکانه‌های اقتصادی باید به صورت پویا و سرزنده حرکت کنیم و بسیج کارگری کارگران را در خط تولید و کارخانه‌ها با همان لباس روغنی و خاکی همچون رزمندگان در خط مقدم جبهه می‌داند و برای پایدار ماندن تولید و افزایش بهره‌وری تلاش می‌کند. ​مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات تأکید کرد: گاهی اختلافات کارگری و کارفرمایی و یا اختلافات کارخانه‌ها به خاطر بدهی به سازمان‌های دولتی مانند اداره آب، برق، گاز و یا تأمین اجتماعی با روش‌های کدخدامنشانه و مذاکره قابل حل است و قرار نیست مثلاً به خاطر ۳۰۰ میلیون بدهی یک کارخانه اقدام به پلمب کارخانه چند میلیاردی بکنیم، بلکه می‌توان با مهلت خواستن و یا تقسیط بدهی و فرصت دادن هم به ماندگاری خط تولید کمک کرد و هم به وصول مطالبات دولت یا تأمین اجتماعی اقدام کرد.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه کشور اکنون در جنگ اقتصادی قرار دارد گفت: سنگر امروز و خط مقدم در کارخانه‌ها و پشت دستگاه‌های تولیدی قرار دارد. یک روز جنگ نظامی و اقتصادی بود، امروز با تولید وسایل امرار معاش مردم باید به جنگ اقتصادی برویم و کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی در مورد نقش قاچاق و تولید گفت: همان‌گونه که در جنگ نظامی عمده مردم در جهاد شرکت می‌کردند، اما عده اندکی به عنوان ستون پنجم دشمن بودند که گرا می‌دادند تا نقطه‌های آسیب‌پذیر به دشمن برسد، امروز هم عده‌ای قاچاقچی و یا واردکننده بی‌رویه کالا ظرفیت‌های تولید و اشتغال داخل را از چرخه انتفاع می‌اندازند، درحالی‌که کارگران با تمام تلاش خود سعی می‌کنند چرخ صنعت بچرخد. ​مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات اضافه کرد: هر شغلی که با قاچاق کالا از بین برود، درواقع حکم همان گرا دادن به دشمن در جنگ اقتصادی است.

رعیتی‌فرد تأکید کرد: در دیدار با سرپرست وزارت کار اعلام کردیم بسیجیان آماده هستند، در جهت کمک به کارگران و کارفرمایان و حفظ تولید اقدام کنند و از ظرفیت بزرگ بسیج برای انجام مأموریت‌های تولیدی استفاده کنند. وی در پایان گفت: شیفت ایثار گرچه از نظر عدد و رقم چشمگیر نباشد اما ایجاد روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و فرهنگ کار و تلاش که برگرفته از فرهنگ اسلامی و به تأسی از رفتار پیامبر اسلام(ص) در بوسه زدن به دست کارگر نمود پیدا کرد و امیدواریم اجرای شیفت ایثار روحیه کمک جمعی را در کارخانجات احیا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار