کد خبر: 926064
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
آدم بیش از هر زمان دیگری به این نتیجه رسیده که دیگر انتخابی خواسته‌اش را برآورده نمی کند. به همین دلیل هم در آخرین مصاحبه اعلام کرده نفرات اعزامی به جهانی 2018 و 2019 شانس بیشتری برای توکیو دارند
 

جوان آنلاین: رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد که در مسابقات جهانی پیش رو به دنبال یافتن ترکیب تیم ملی برای المپیک ۲۰۲۰ است.

رسول خادم درباره انتخاب ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی گفت:« کادرهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به دنبال یافتن ترکیب اصلی تیم در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هستند.»

خادم همچنین گفت:« این موضوع موجب می شود که کادرهای فنی و شوراهای فنی، نگاه متفاوتی به عضویت ملی پوشان در تیم‌های ملی آزاد و فرنگی داشته باشند. به این معنی که حضور در مسابقات جهانی یک مبنای ارزیابی، برای شناسایی ترکیب نهایی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.»

خادم از اعلام ترکیب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در فاصله ۱۵ روز مانده به رقابت‌های جهانی خبر داد و در خصوص ضعف فنی برخی ملی پوشان نیز گفت:« در این فاصله کوتاه شاید نتوانیم بسیاری از ضعف‌ها را برطرف کنیم اما مسیری که دنبال می کنیم باید این باشد که در نهایت تیم قابل قبولی را برای المپیک از رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پیدا کنیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در توجیه این‌که چرا باید نفرات اعزامی به مسابقات جهانی شانس بیشتری برای حضور در المپیک داشته باشند، گفت:« المپیک میدانی نیست که کشتی گیرانش را در همان سال پیدا کرد بلکه مدعیان از سال های قبل از المپیک ارزیابی و شناسایی می شوند و نشان می دهند که قابلیت و شایستگی حضور در المپیک را دارند.»

این اظهارات رسول خادم می‌تواند نشان دهنده کم اهمیت‌تر شدن انتخابی تیم ملی باشد. روندی که تا پیش از این خیلی وجود نداشت. اتفاقات قبل از المپیک ریو را باید بررسی کرد. اتفاقی که به خاطر رضا یزدانی رخ داد و یا بحث‌های فراوانی که به خاطر انتخاب قاسم رضایی توسط محمد بنا بین سرمربی وقت تیم ملی کشتی فرنگی با اعضای شورای فنی پیش آمد. امروز اما خادم شانس کشتی گیرانی که در مسابقات جهانی در سال‌های 2018 و 2019 خوش بدرخشند را بیشتر می داند. این یعنی دخالت انتخابی‌ها در تعیین ترکیب تیم ملی کمتر می‌شود؟ باید منتظر ماند و دید که چه شرایطی پیش می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار