کد خبر: 926021
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل:
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر به همت خیرین در قالب طرح محسنین 3 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل مورد حمایت جدی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صفرتوحیدی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ما در کنار جشن عاطفه‌ها در طول سالتحصیلی نسبت به تامین نیاز دانش‌آموزان اقدام می‌کنیم و با تدارک سبد تحصیلی شامل تامین هزینه ثبت نام، پوشاک و کتب درسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت سعی می‌کنیم تا بخشی از دغدغه آنها و خانواده‌هایشان را با همراهی خیرین برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار تامین این هزینه‌ها که اغلب به صورت مستمر و گمنام انجام می‌شود تلاش می‌کنیم تا در آستانه سالتحصیلی این سبدهای تحصیلی را تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم که در این باب با بهره‌گیری از توان خیرین به ویژه معلمان خیرخواه سعی می‌کنیم تا هزیه ایاب و ذهاب، لوازم‌التحریر و ... دانش‌آموزان را تامین کرده و حتی از کمک معلمان برای برگزاری کلاس‌های تقویتی رایگان برای 5 هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان استان فضای متفاوتی را ایجاد کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل افزود: حتی برخی از آموزشگاه‌های علمی نیز با ما در ارتباط هستند تا با معرفی دانش‌آموزان بی‌بضاعت زمینه تحصیل آنها به ویژه کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان فراهم آمده و به رایگان این دانش‌آموزان از خدمات آموزشگاه‌ها استفاده کنند.

توحیدی بیان کرد: ما در قالب طرح محسنین همه ساله سعی داریم تا دانش‌آموزان فاقد سرپرست و یا سرپرست ناتوان مالی را که دچار بیماری صعب‌العلاج هستند یاری کنیم که با جلب حامیان و حمایت مستمر مالی در قالب این طرح دانش‌آموزان در طول سالتحصیلی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از 5 هزار و 200 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد 3 هزار نفر از آنها در قالب طرح محسنین با همراهی خیرین مورد حمایت قرار گرفتند تا جلوی ترک تحصیل آنها به دلیل ناتوانی مالی گرفته شده و با تحصیل در مقاطع مختلف به درجات عالی دست پیدا کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در مورد جمع‌آوری کمک‌های مردیم در جشن‌ عاطفه‌ها نیز گفت: ما بحث توزیع کمک‌ها در مدارس را نداریم بلکه این مدیران مدارس هستند که بعد از جمع‌آوری پاکت‌ها در هفته دوم شروع سالتحصیلی با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند هر مدرسه و از طریق واریز به حساب آنها به کمک ایت خانواده‌ها می‌شتابند.

توحیدی حفظ شان و منزلت دانش‌آموزان نیازمند را حتی در توزیع سبد تحصیلی یادآور شد و بیان کرد: ما در مراجعه به درب منزل این خانواده‌ها برای توزیع سبد تحصیلی سعی می‌کنیم در ساعاتی مراجعه کنیم که بدون اطلاع اهالی منطقه و با حفظ آبروی افراد این کار به انجام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر