کد خبر: 925973
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ‌گاه از سستی مسؤولان که مقصر برخی مسائل پیش‌آمده هستند، دفاع نمی‌کنیم، گفت: مقصر احتکارهای زیادی که یکی پس از دیگری آشکار می‌شود، دشمن نیست و در داخل اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در مجمع بزرگ مبلغان و روحانیون اصفهان اظهار کرد: نه دشمن بزرگ‌تر از قبل شده و نه ما ضعیف‌تر از قبل شده‌ایم؛ دولت فعلی آمریکا به مراتب ضعیف‌تر از دولت‌های قبلی شده است.

وی با بیان این که مجموعه نظام جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است، افزود: در نگاه کلان پیشرفت‌های زیادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی در این 40 سال بیش از 40 برابر رشد داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن موقع که آمریکا در موضع قدرت بود نتوانست به جمهوری اسلامی تعرض کند، حال که در موضع ضعف قرار دارد، هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در فشار اقتصادی هستند و ما هیچ‌گاه از سستی مسؤولان که مقصر برخی مسائل پیش‌آمده هستند، دفاع نمی‌کنیم چراکه همه مشکلات ایجادشده را مرتبط با عوامل خارجی نمی‌دانیم.

مهدوی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه انتقاداتی داشتند چراکه با برخی مفاسد برخوردهای لازم نشده است؛ هرکجا که فسادی انجام شده باید برخورد کرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور دعوت خبرگان را در اجلاس خبرگان رهبری اجابت نکرد و فضای این مجلس نگران این موضوع بود؛ بیانیه این مجلس تبدیل به قطعنامه‌ شد و پس از پایان این اجلاس صادر شد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر انسجام و اتحاد میان همه اقشار جامعه و مسؤولان تأکید دارند؛ نباید دولتی به موازات دولت تشکیل داد چراکه این دولت برآمده از رأی مردم است و باید به وظایف خود عمل کند.

وی عنوان داشت: برخی مسائل اختلافی را به عنوان نقص حکومت مطرح کرده و نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهند، عده دیگری نیز سکوت می‌کنند که هر دو گروه در اشتباه هستند؛ باید مشکلات بیان شود و از نظام اسلامی نیز حمایت شود.

مهدوی با بیان این که در زمانی محور حل مشکلات منطقه، آمریکا بود ولی در حال حاضر محور حل بحران سوریه در ایران و در اجلاس تهران است،  یادآور شد: آمریکا‌یی‌ها در کار خود مانده‌اند و جمهوری اسلامی در نهایت اقتدار در منطقه به دنبال برطرف‌سازی مشکلات است.

وی اضافه کرد: مقصر احتکارهای زیادی که یکی پس از دیگری مطرح و آشکار می‌شود، دشمن نیست و در داخل اتفاق می‌افتد؛ عده‌ای که به سود کم قانع نیستند قیمت خودرو و دیگر اجناس کشور را بالا می‌برند که مجلس باید با جدیت بیشتری برخورد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: وقتی موضوع استیضاح وزیر صنایع مطرح شد، وزیر صنایع فوراً اقدامات لازم در خصوص برطرف‌کردن مشکلات را انجام داد.

وی تأکید کرد: بسیاری از یاران امام حسین(ع) و شهدای واقعه کربلا، پیامبر اکرم(ص) را ندیده بودند اما حماسه آفریدند و در مقابل دشمن تا آخرین لحظه ایستادند؛ در همین اوضاع کنونی کشور، جوانانی آماده رفتن به سوریه هستند و دائماً برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) اصرار می‌کنند.

مهدوی عنوان داشت: در میدان امام(ره) و در اوضاع کنونی جوانانی هستند که با فریاد بلند اذان می‌گویند؛ این جوانان را باید تشویق کنیم تا یاران امام زمان(عج) در همین اوضاع ساخته شوند.

وی تصریح کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج) میلیون‌ها انسان آماده جان‌فشانی هستند؛ علما هیچ‌گاه سکوت نمی‌کنند و در حال انجام وظایف خود در قبال جامعه هستند که البته ممکن است همه متوجه این عملکرد نیستند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: افرادی جاهدانه یا عالمانه کار خلاف می‌کنند و روحانیون در صورت انجام عمل غیر شرعی تذکر می‌دهند؛ با برخی از مسؤولان استان اصفهان اتمام حجت شده که در صورت تکرار اقدامات اشتباه، موضوع از تریبون نماز جمعه به مردم اطلاع داده خواهد شد.

وی افزود: فضای مجازی یکی از آسیب‌های جامعه است و ایام محرم تریبون بسیار خوبی برای روحانیت است تا به برکت امام حسین(ع) جوانان آلوده به آسیب‌های فضای مجازی هدایت شوند؛ باید شبهات به وجود آمده برای جوانان برطرف شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلام فرهنگ آزادی فکری و فرهنگ غرب فرهنگ آزادی جسمی است، بنابراین فرهنگ اسلام بالاتر از فرهنگ غرب و اروپاست؛ غربی‌ها در عمل به آزادی بیان نیز اعتقادی ندارد.

وی با تأکید بر تمسک به ثقلین ابراز داشت: روحانیون و مبلغان دینی در ماه محرم باید مردم را با قرآن و توسل به اهل بیت(ع) آشنا کنند تا لذت مناجات با خدا در دل جوانان بیفتد؛ ذکر مصیبت در ماه محرم نباید فراموش شود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار