کد خبر: 925954
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز :
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سالانه در کلان‌شهرهای کشور صدها میلیارد تومان در حوزه فرهنگی هزینه می‌ شود اما ما یک پاراگراف در این خصوص قانون نداریم که بتواند اولویت‌ها و اهداف فرهنگی را تبیین و تعیین کند.

فرج محمد قلی‌زاده در اولین نشست مشترک روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای کلان‌شهرهای کشور و مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اظهار داشت: تا زمانی که فعالیت‌های فرهنگی سامان نیابد شهرهای ما نیز سامان نخواهند یافت و خوشبختانه اشتراک نظر همگانی در خصوص اهمیت فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد.

وی افزود: سالانه در کلان‌شهرهای کشور صدها میلیارد تومان در حوزه فرهنگی هزینه می‌شود اما ما یک پاراگراف در این خصوص قانون نداریم که بتواند اولویت‌ها و اهداف فرهنگی را تبیین و تعیین کند.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در هر شهر بر حسب سلائق صورت می‌گیرد و در هر دوره‌ای این سلایق فرق می‌کند، افزود: هر کس برای فعالیت‌های فرهنگ هدف و مقصدی را تعریف می‌کند اما سوال اساسی این است که در رابطه سنجش فعالیت‌های فرهنگی چه ساختار، سنجش و معیاری در دست داریم؟

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که هدف از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری چیست و برای این منظور چه ساختاری در درون این سازمان مناسب است همچنین برای ارزیابی این فعالیت‌ها چه معیارهایی مناسب است.

قلی‌زاده اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که شایسته است مورد توجه قرار گیرد، این است که ما در فعالیت‌های فرهنگی با سازمان‌ها و نهادهایی که در این خصوص فعالیت دارند چگونه از موازی‌کاری به همکاری و هم‌افزایی برسیم.

وی با اشاره به فعالیت نهادها و تشکیلات مختلف فرهنگی بیان داشت: باید مشخص کنیم که در فعالیت‌های فرهنگی نوع رابطه و تعامل ما با ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و سایر کانون‌هایی که به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند، چگونه باید باشد تا به جای موازی‌کاری به هم افزایی برسیم.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با درخواست از کمسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص انجام کار علمی و پژوهشی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هم‌افزایی نهادهای فعال در این حوزه بر تشکیل دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای کلان‌شهرها تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر