کد خبر: 925950
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی :
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه عزاداری‌های امام حسین(ع) مسجدمحور باشد ، گفت: روحانیت به بحث خرافه‌زدایی در عزاداری‌ها توجه کنند .

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم دیدار با روحانیون آذربایجان‌شرقی در مسجد جامع تبریز اظهار کرد: روحانیت آن ماموریت حساسی که بر عهده دارند به نحو شایسته انجام می‌دهند.

وی با بیان چند نکته در ایام تبلیغ دین گفت: استفاده از مفاهیم قرآنی در تبلیغ و تشویق به فهم و تدبیر در قرآن فقط از عهده مبلغان دینی و روحانیون برمی‌آید و لازم است در صحبت‌ها از مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: بیان احکام شرعی که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود، باید مورد توجه باشد، به طوریکه در سخنرانی‌ها باید احکام شرعی گفته شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات به صورت فردی و جمعی در راستای افزایش وحدت و صمیمت مسجدی‌ها و نیروهای ولایی آن محل و منطقه نیز بسیار با اهمیت است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: خودمانی صحبت کردن با مردم بسیار مهم است چراکه طبق نظرسنجی‌ها، موثرترین و محبوب‌ترین گویندگان کسانی هستند که خودمانی‌تر سخن بگویند.

وی، توجه به واقعیت و عدم حرکت در فضاهای معنوی آرمانی و خارج از توان واقعی مخاطبان، نکته قابل توجه دیگری در این ایام دانست و گفت: توجه به مسائل و سوالاتی که از سوی مستعمان می‌شود نیز باید مدنظر روحانیون قرار گیرد چراکه ارتباط بین گوینده و مستمع برقرار می‌کند.

 آل‌هاشم بیان کرد: توجه به مسائل و واقعیت‌های اقتصادی، اشتغال، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج باید در صحبت‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی متذکر شد: روحانیون باید در مورد مسائل جناحی هم که گاهاً اختلاف بین خودی‌هاست مراقب باشند، نباید به اختلافات دامن زد و جانبداری کرد.

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: غیرخودی‌ها افرادی هستند که به هیچ وجه تعهدی به نظام اسلامی نداشته و نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: باید تلاش و همت خود را بر محور قرار دادن مسجد در فعالیت‌های هیات و دسته‌جات قرار دهیم و باید عزاداری‌ها مسجدمحور شود.

امام جمعه تبریر ابراز کرد: فقط به برگزاری مراسم تا سوم امام اکتفا نکنیم بلکه در بین ائمه جمعه مساجد این تبیین شود که تا پایان ماه محرم و صفر برنامه‌ریزی داشته باشند و در مورد جذب بیشتر در زمینه تبلیغ موفق و مداوم اقدام شود.

وی با تاکید به اینکه در سخنرانی‌ها به مسائل سیاسی، فضائل اجتماعی و تاکید و تبیین منویات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه شود، گفت: روحانیون روی بحث خرافه‌زدایی تاکید داشته و عزاداری‌های سنتی را جا بیاندازند.

آل‌هاشم اذعان داشت: امت ولایی استان آذربایجان‌شرقی همیشه در عزاداری‌های سنتی پیشگام بودند و مواظب باشیم این خرافه‌گرایی در عزاداری با منطق و مستدل از بین بروند و جلوی آنها ایستادگی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر