کد خبر: 925918
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» به دلیل کپی بودن آثار جنجال به پا کرد و کار به تعطیلی نمایشگاه کشید.
نويد پارسا
نمايشگاه نقاشي‌هاي تهمينه ميلاني با عنوان «فيلم‌هايي كه نساختم» به دليل كپي بودن آثار جنجال به پا كرد و كار به تعطيلي نمايشگاه كشيد.
اين نمايشگاه پيش از افتتاحيه با هشتگ «گالري جاي شما نيست» مورد اعتراض نقاشان و هنرمندان جوان واقع شد، چراكه معتقد بودند شهرت سلبريتي‌ها باعث مي‌شود در هر رشته‌اي گام بگذارند و بدون اينكه صلاحيت لازم را داشته باشند، آثار خود را در آن رشته در معرض ديد عموم قرار دهند. دامنه اعتراض‌ها به روز افتتاحيه كشيده شد و چند هنرمند جوان مقابل ورودي گالري ايستاده بودند و نمونه‌هايي از آثار هنري اساتيد شاخص تجسمي را در دست داشتند تا بدين صورت هنر واقعي را به مردم نشان دهند. اعتراض‌ها در فضاي مجازي ادامه يافت و برخي كاربران دست به افشاگري زده و ميلاني را به كپي‌‌كاري محكوم كردند، از جمله كپي از خانم جني ميليهوف (JennyMeilihove) هنرمند روسي ساكن سرزمين‌هاي اشغالي. ميلاني در واكنش به اين اتهامات مدعي شد: «منكر تأثير ناخودآگاه نقاشان سراسر جهان در كار خودم و ديگر هنرمندان اين رشته نيستم و بارها آنها را مطالعه و از عقايد و‌ آثارشان تاثير گرفته‌ام، اما براي اولين بار با اسم خانم
Jenny Meilihove آشنا شدم.»
نظرات موافق و مخالف پاي پست‌هاي خانم كارگردان تمامي نداشت تا اينكه وي اعلام كرد: «من يك گالري نقاشي گذاشتم و جامعه جوان هنرهاي تجسمي در اعتراض به اينكه چرا گالري‌ها به جاي نمايش آثار آنها، نقاشي‌هاي مرا به نمايش گذاشته‌اند، آشوب كردند. روز افتتاحيه هم پاي پليس به ميان آمد! متأسفانه امروز كار به تهديد آتش زدن آثار هنري خود در مقابل گالري ايوان كردند. متأسفم كه اعلام كنم تا اطلاع ثانوي گالري تعطيل است.» همه اينها باعث شد تا ميلاني نمايشگاهش را تعطيل كند. جالب اينكه «جني ميليهوف» در استوري اينستاگرام خود به اين موضوع واكنش نشان داد و نوشت: يك فرد مشهور تصوير مرا كپي كرده و فروخته است و در استوري‌هاي بعدي از كنسل‌شدن نمايشگاه خبر داده و از بانيان تعطيلي آن قدرداني كرده است.تهمينه ميلاني در صفحه اينستاگرام گالري ايوان در مورد يك اثر كپي شده از جني ميليهوف ابراز تأسف و همچنين اعلام كرده بود كه هر گونه صدمه وارد شده را جبران مي‌كند. وي همچنين در مورد مسئول گالري ايوان و افرادي كه او را متهم به كسب درآمد مي‌كنند، بيان كرده كه همه عوايد اين نمايشگاه به مصارف خيريه مي‌رسد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار