کد خبر: 925912
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
پیروزی بزرگ اسپانیا در ویمبلی
شب چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا شنبه شب با انجام هفت بازی به پایان رسید و این در حالی بود که بیشتر نگاه‌ها به ورزشگاه ویمبلی و جدال انگلستان و اسپانیا بود.
فريدون حسن
شب چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا شنبه شب با انجام هفت بازی به پایان رسید و این در حالی بود که بیشتر نگاه‌ها به ورزشگاه ویمبلی و جدال انگلستان و اسپانیا بود.
عملکرد نسبتاً قابل قبول انگلستان در جام جهانی با گرت ساوت‌گیت در برابر تیم متحول شده اسپانیا با حضور لوئیز انریکه باعث شده بود تا دیدار دو تیم از حساسیت خاصی برخوردار باشد، دیداری که نتیجه آن ثبت اولین پیروزی برای انریکه و یک شکست بد برای ساوت‌گیت بود تا حالا منتقدان انگلستان از این شکست به عنوان پایان ماه عسل ساوت‌گیت در تیم ملی یاد کنند و به او برای ادامه این روند اولتیماتوم بدهند.
پیروزی ۲ بر یک اسپانیا مقابل انگلستان، آن هم در ویمبلی همانطور که حملات تند و تیزی را علیه ساوت‌گیت به همراه داشت، در مقابل در نشریات اسپانیا موجی از حمایت، تعریف و تمجید از انریکه را به وجود آورد. اسپانیا بعد از ناکامی در جام جهانی به این پیروزی نیاز داشت. حالا ماتادور‌ها می‌توانند دوران بازسازی و احیای خود در فوتبال اروپا و جهان را بهتر ادامه دهند. انریکه بعد از کسب این نتیجه گفت: «بسیار راضی هستم. البته باید بهتر از این شویم. نکته مثبت این بازی این بود که موقعیت‌های زیادی داشتیم و کاملاً مشخص بود که برای گرفتن سه امتیاز بازی می‌کنیم، حتی آماده بودیم که گل سوم را هم بزنیم. من این ذهنیت بازیکنانم را دوست دارم و امیدوارم همیشه آن را حفظ کنند. آن‌ها باید به حریفان فشار بیاورند و این کاملاً منطقی است.»
در سوی مقابل ساوت‌گیت در اظهارنظری قابل تأمل عنوان کرد تیمش باید همین رویکردی را که در پیش گرفته، حفظ کند. او گفت: «یا باید به همان سبک گذشته‌مان که هرگز تیم سطح بالایی نبود، برگردیم یا اینکه به روشی که در پیش گرفته‌ایم، ادامه دهیم. ما بازی هجومی و منسجمی را دنبال می‌کنیم. درست است که مقابل اسپانیا به دردسر افتادیم، اما بازیکنانی داریم که می‌توانند خودشان را با سیستم بازیمان وفق دهند. بقیه هم در تلاش برای بهتر شدن هستند. من به این شیوه بازی اعتقاد دارم و به نظرم باید با همین رویکرد کار کنیم.»
سرمربی تیم ملی انگلستان با اذعان به اینکه اسپانیا تیم برتر میدان بود، ادامه داد: «آن‌ها خیلی خوب به ما فشار آوردند. چند بار سعی کردیم از این وضعیت خارج شویم، شروع خوبی هم داشتیم، اما نتوانستیم. به هر حال ما در آغاز کاری هستیم که سعی در انجام آن داریم. ما به دنبال محکم کردن جای پایمان در برخی از نقاط بازیمان هستیم.»
ایسلند کیسه گل شد.
اما در یکی دیگر از بازی‌های جالب توجه شنبه شب، ایسلند تیم شگفتی‌ساز سال‌های اخیر اروپا تن به شکست سنگین ۶ بر صفر مقابل سوئیس داد. شکست سنگین ایسلند برابر سوئیس از آن جهت برای همه تعجب‌آور بود که مردان یخی اروپا طی چند سال اخیر به تیمی تبدیل شده بودند که به سختی گل می‌خوردند و با بازی منظم خود حریفان را تحت فشار قرار می‌دادند، اما این سیستم مقابل تیم سختکوش سوئیس جواب نداد و ایسلند کیسه گل حریف خود شد. از گروه B. رقابت‌ها هم دو تیم ایرلند شمالی و بوسنی به مصاف هم رفتند که در نهایت بوسنی ۲ بر یک برابر میزبان خود به پیروزی دست یافت. در گروه C. دیدار تیم‌های استونی و یونان با یک گل به سود یونانی‌ها به پایان رسید. فنلاند هم با همین نتیجه از سد مجارستان گذشت تا مجار‌ها برخلاف آنچه عنوان می‌کردند که در حال بازگشت به دوران اوج خود هستند، دوباره در فوتبال اروپا سقوط کنند.
بازی‌های گروه D، اما پرگل از آب درآمد. در پایان دیدار‌های شنبه شب این گروه، لوکزامبورگ با چهار گل موالدوی را از پیش‌رو برداشت و بلاروس هم با پنج گل سن‌مارینو را شکست داد. لوکزامبورگ و بلاروس با کسب این پیروزی خود را به عنوان دو مدعی اصلی صعود از این گروه معرفی کردند.
امشب مصاف پرتغال و ایتالیا
در ادامه این رقابت‌ها امشب در حساس‌ترین بازی تیم‌های پرتغال و ایتالیا برابر هم قرار می‌گیرند. هم پرتغال میزبان و هم ایتالیای مهمان هر دو در بازی‌های اول خود به تساوی دست یافتند. پرتغالی‌ها برابر کرواسی متوقف شدند و ایتالیا هم با لهستان مساوی کرد. به همین خاطر جدال امشب دو تیم از هر نظر قابل توجه است، چراکه هر دو خوب می‌دانند کسب سه امتیاز این بازی تا چه حد ضروری و مهم است. باید دید پرتغال با کریستیانو رونالدویی که این روز‌ها در یوونتوس با رونالدوی رئال‌مادرید فاصله‌ای نجومی دارد، پیروز این کارزار می‌شود یا ایتالیایی که می‌خواهد باز هم آقای فوتبال اروپا و دنیا باشد، حتی اگر بازیکنی، چون رونالدو را در ترکیبش نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار