کد خبر: 925884
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کم‌تحرکی در شهر‌ها سبب شده است تا استرس و فشار‌های زندگی ماشینی بر زندگی فردی و شهرنشینی شهروندان اثرات نامطلوب داشته باشد. تشویق شهروندان آن هم با محوریت خانواده به ورزش و تفریحات سالم می‌تواند ضمن ایجاد تندرستی جسمی و فکری از بار فشار‌های شهرنشینی بکاهد.
بیژن سورانی
کم‌تحرکی در شهر‌ها سبب شده است تا استرس و فشار‌های زندگی ماشینی بر زندگی فردی و شهرنشینی شهروندان اثرات نامطلوب داشته باشد. تشویق شهروندان آن هم با محوریت خانواده به ورزش و تفریحات سالم می‌تواند ضمن ایجاد تندرستی جسمی و فکری از بار فشار‌های شهرنشینی بکاهد. در این خصوص اخیراً بناست شهرداری‌های مناطق با شناسایی خیابان و معابر مستعد برای تفریحات سالم زمینه نشاط و شادی شهروندان را فراهم کنند. ایجاد خیابان ورزش و ایستگاه‌های تندرستی فرصتی است تا شهروندان بتوانند چند ساعتی را در محله زندگی خود به ورزش و تفریحات سالم بپردازند.

تغییر سبک زندگی ماشینی

تغییر سبک زندگی ماشینی در شهر‌ها بسیار امری مشکل و زمانبر است بر این اساس ایجاد خیابان ورزش خاطره بازی و ورزش در کوچه‌های محلات تهران در دوران کودکی را برای مردم زنده می‌کند و می‌تواند منجر به حضور مستمر شهروندان در عرصه ورزش شود. در این خصوص رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد خیابان ورزش به منظور ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سطح پایتخت خبر داد.

حجت نظری گفت: رونق خیابان ورزش به ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سطح شهر تهران منجر می‌شود و امروز در صدد هستیم تا در مورد اجرای ویژه برنامه‌های ورزشی در خیابان‌های پایتخت تبادل نظر صورت گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ورزش قهرمانی جذابیت ویژه‌ای در بین مردم دارد، خواستار اجرای فعالیت‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ ورزش همگانی و ایجاد انگیزه در افراد برای مشارکت در ورزش شهروندی شد.

نظری بر اجرا و رونق بخشیدن به خیابان ورزش تأکید کرد و افزود: می‌توانیم در ابتدا برای معرفی این برنامه خانوادگی، خیابان ورزش را در ۲۲ خیابان در ۲۲ منطقه تهران اجرا کنیم. سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران از مدیران ورزش خواست این فرصت را مغتنم شمرده و برای توسعه ورزش تلاش کنند. محمد صادق حسنی افزود: خیابان ورزش تنها یک برنامه ورزشی نیست بلکه نهضت بازپس‌گیری خیابان‌ها به نفع کودکان است. وی تصریح کرد: قصد داریم تا ساعاتی در هفته خیابان‌های شهر که با سبک زندگی امروزی دچار معضلاتی مانند آلودگی هوا و... هستند را برای سلامت کودکانمان خالی کنیم تا به تفریح و ورزش بپردازند.

خیابان ورزش با محوریت خانواده

برگزاری برنامه‌های ورزشی با محوریت خانواده می‌تواند ضمن پر کردن اوقات فراغت شهروندان و زمینه بازی‌ها ورزش‌های همگانی و جمعی را نیز گسترش دهد. در این خصوص معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ از برپایی «ویژه‌برنامه‌های تفریحی- ورزشی» با عنوان «خیابان ورزش» در راستای توسعه تفریحات ورزشی، همزمان با فرارسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان در ورودی غربی پایتخت خبر داد.

حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان ورزش شهرداری تهران و با هدف توسعه تفریحات ورزشی و با توجه به نیاز شهروندان ساکن در کلانشهر‌ها به انجام فعالیت بدنی بیشتر، اداره ورزش و تربیت بدنی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ اقدام به برپایی «خیابان ورزش» و اجرای «ویژه‌برنامه‌های تفریحی- ورزشی» کرد. وی در تعریف «خیابان ورزش» افزود: خیابان ورزش مکانی است که شهروندان بدون توجه به قومیت، طبقه اقتصادی- اجتماعی و تنها به خاطر یک هدف مشترک گرد هم می‌آیند و آن هدف مشترک «ورزش و فعالیت بدنی» است.

معینی کربکندی هدف از برپایی خیابان ورزش را هویت‌بخشی به محلات با مشارکت شهروندان در بازی‌های بومی و محلی، مشارکت تمامی اعضای خانواده در انجام فعالیت‌های ورزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده، توسعه و ترویج تفریحات ورزشی کم‌هزینه و در دسترس و احیای بازی‌های بومی و محلی در میان کودکان و نوجوانان بیان کرد. شایان ذکر است خیابان ورزش در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های دارت، طناب‌زنی، بدمینتون، فوتبال دستی، مچ‌اندازی، شطرنج، والیبال، بازی‌های مهارتی- حرکتی و بازی‌های فکری در محل بلوار اصلی تهرانسر، حد فاصل میدان کمال‌الملک و تقاطع بلوار لاله برپا خواهد شد.

همچنین محمد حیدری رئیس اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه ۷ نیز گفت: در راستای سیاست‌های سازمان ورزش شهرداری تهران، با هدف توسعه تفریحات ورزشی و با توجه به نیاز شهروندان به فعالیت‌های ورزشی خیابان ورزش پنجشنبه هر هفته در دو بخش بانوان و آقایان در بوستان شهید توکلی و باغ موزه قصر در رشته‌های دارت، طناب‌زنی، بدمینتون، فوتبال‌دستی، مچ‌اندازی، شطرنج و والیبال برگزار می‌شود.
به گفته رئیس اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه ۷ هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضا‌های در دسترس تفریحی ورزشی با کمترین هزینه و ایجاد سرگرمی ورزشی در اوقات فراغت شهروندان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار