کد خبر: 925856
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
زنجیره تفرقه افکنی میان ملت ایران و عراق؛ از مشهد تا بصره
نزدیکی محرم و صفر همیشه دشمنان را بیشتر تحریک می‌کند که تلاش‌هایشان را برای به هم ریختن پیاده‌روی عظیم اربعین به عنوان بزرگ‌ترین تجمع شیعی جهان به کار گیرند. خیلی از این تلاش‌ها شکست خورده، شایعات مختلف ثمری نداده، ناامن جلوه دادن عراق و ترساندن ایرانی‌ها از سفر به عراق نتیجه‌ای نبخشیده...
یک روز شایعه می‌کنند که مردان ایرانی که برای راهپیمایی اربعین به عراق رفته‌اند، با زنان عراقی ارتباط گرفته‌اند و... و بعد همین شایعه را برای مردان عراقی که به ایران آمده‌اند، می‌سازند؛ تحریک حیثیتی دو ملت علیه یکدیگر؛ دو ملتی که حالا و پس از گذران سال‌ها از جنگ تحمیلی هشت ساله که غربی‌ها و رژیم بعث عراق به دو ملت تحمیل کردند، روی اشتراکات قدیمی دینی و فرهنگی دست دوستی داده‌اند و میزبان و مهمان یکدیگرند.

نزدیکی محرم و صفر همیشه دشمنان را بیشتر تحریک می‌کند که تلاش‌هایشان را برای به هم ریختن پیاده‌روی عظیم اربعین به عنوان بزرگ‌ترین تجمع شیعی جهان به کار گیرند. خیلی از این تلاش‌ها شکست خورده، شایعات مختلف ثمری نداده، ناامن جلوه دادن عراق و ترساندن ایرانی‌ها از سفر به عراق نتیجه‌ای نبخشیده و از این رو امریکا، انگلیس و سعودی دست به کار شده‌اند تا زنجیره‌ای از اختلافات جدید میان دو کشور ایجاد کنند و این بار سراغ حمله به مراکز نزدیک به ایران و نیز کنسولگری ایران در بصره و توهین به پرچم کشورمان رفته‌اند. در همین زمینه نمایندگان مجلس نیز اظهار نظر و دلیل اتفاقات اخیر را تشریح کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

آشنایی انگلیسی‌ها با فرهنگ خاورمیانه باعث سوءاستفاده از نقاط ضعف شده است

محمدابراهیم رضایی در همین زمینه در گفت: وگو با خانه ملت، با بیان اینکه امریکایی‌ها به خصوص صهیونیست‌ها تلاش بسیار زیادی کردند تا پروژه منطقه خونین را در سوریه و عراق راه اندازی کنند، گفت: آن‌ها قصد دارند برای نجات اسرائیل میان مسلمانان جنگ داخلی راه بیندازند و پروژه‌هایی را راه اندازی کردند که یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد. عامل این شکست‌ها نیز بیداری ملت‌ها، اتحاد و انسجام آن‌ها به خصوص با تأثیرپذیری از نقش ایران در همراهی با عراق و سوریه و پیوستن روسیه و ترکیه به این جمع بوده است. رضایی ادامه داد: با این حال اشرافی که انگلیسی‌ها طی سال‌ها به سرزمین‌های خاورمیانه پیدا کرده و شناسایی فرهنگ، آداب و رسوم منطقه باعث شده بتوانند با استفاده از نقاط ضعف جو سنگینی میان دو ملت ایران و عراق به وجود بیاورند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نباید رابطه میان ایران و عراق به بازیچه‌ای میان امریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها تبدیل شود، خاطرنشان کرد: ما نباید در تله آن‌ها قرار بگیریم و عراق نیز باید هرچه سریع‌تر بعد از تشکیل مجلس خود در روز‌های گذشته، دولت را نیز تشکیل دهد تا بستر سوءاستفاده‌ای که برای امریکایی‌ها پهن شده است، جمع شود.

بصره؛ غارتگاه نفت عراق توسط انگلیس

ابوالفضل حسن‌بیگی نیز در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه امریکایی‌ها در موضوع داعش شکست سنگینی خورده‌اند، گفت: ملت، دولت و ارتش عراق توانستند به توطئه کردستان عراق هم پایان دهند و یکپارچگی عراق را بعد از خروج داعش تثبیت کنند، اما امریکایی‌ها برای مقابله با این موضوع اقداماتی انجام دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد ذخایر نفتی عراق در جنوب این کشور است، عنوان کرد: جنوب عراق به محلی برای تاراج دارایی‌های آن‌ها تبدیل شده است و نفت این منطقه توسط امریکا و انگلیس صادر می‌شود و بخش ناچیزی از آن به آبادانی و عمران منطقه اختصاص می‌یابد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون نفر زائر عراقی به مشهد سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مهم باعث انتقال افکار و ایدئولوژی اسلامی می‌شد که موجب خشم بدخواهان شد و آن‌ها با ایجاد یک موج رسانه‌ای سعی کردند هدف عراقی‌ها از حضور در ایران را موارد دیگری ذکر کنند و در نهایت هدف تمامی این موارد تحت الشعاع قرار دادن مراسم بزرگ مذهبی اربعین است که به آن نزدیک می‌شویم و این مراسم همواره مایه ترس و وحشت دشمنان شیعیان بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار