کد خبر: 925830
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
عضو حزب‌الله گفت: آمریکا می‌ترسد با آزادی ادلب، پروژه‌اش در منطقه از دست برود.
جوان آنلاین: شیخ «علی دعموش» عضو شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد هدف از تهدید‌های اخیر غرب و آمریکا علیه سوریه، ممانعت از نابودی جبهه‌النصره به دست ارتش سوریه و بازپس‌گیری این منطقه است، منطقه‌ای که آخرین پناهگاه گروهک‌های تروریستی در منطقه محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش «العهد»، شیخ دعموش که در جمع دانشجویان شهر «الشهابیه» سخنرانی می‌کرد، گفت: آمریکا بیم آن را دارد که اگر ادلب آزاد شود پروژه‌اش در منطقه و توطئه‌هایش برای سوریه از دست برود، زیرا اگر ارتش سوریه و متحدانش موفق شوند ادلب را پس بگیرند این موضوع، یک پیروزی برای سوریه و محور مقاومت و شکستی بزرگ برای آمریکا و متحدانش خواهد بود.

این عضو اجرایی حزب الله تأکید کرد ثبات سوریه و نابودی تروریسم در راستای منافع لبنان است و در ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی لبنان مفید فایده خواهد بود.
استان ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلاف «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشور‌های منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت.

پس از آزادسازی نقاط متعددی در سوریه از جمله دیرالزور، ریف دمشق و سه استان جنوبی، و به دلیل آنکه برخی عناصر مسلح روند آشتی ملی را نپذیرفتند، به استان ادلب رفته‌اند و اکنون برخی آن را «انبار عناصر مسلح» می‌نامند.

شیخ دعموش به تأخیر در روند تشکیل دولت لبنان به دلیل سهم‌خواهی‌های برخی گروه‌ها نیز پرداخت و گفت: لبنان تا زمانی که دولت نداشته باشد در بن‌بست خواهد بود، مشکل تشکیل کابینه با خروج از سیاست منفعت‌طلبی، ایجاد معیاری مشخص و نیز مشارکت همه ممکن است.

«سعد الحریری» از سوم خردادماه مأمور به تشکیل کابینه شده، اما رایزنی‌های او تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
با سیاست های غلط در منطقه یزودی جمهوری اسلامی سوریه را ترک خواهد نمود. البته این معامله ای است که توسط روسیه نون به نرخ روز خور انجام خواهد داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار