کد خبر: 925803
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
معاون وزیر ارتباطات:
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تجهیزات اندازه گیری تشعشع‌های رادیویی در کشور بومی سازی شده است و در آینده در همه شهر‌ها استفاده می‌شود.
جوان آنلاین: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۳ تیرماه امسال گفت: ذهنیتی در شهر‌های کشور وجود دارد که پارازیت‌های مضر در فضای آن‌ها هست بر همین اساس اندازه گیری‌های لازم انجام و گزارش‌های آن به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

وی افزود: تشعشعات رادیویی آنتن‌های مخابراتی تهران اندازه گیری شده و نتیجه را سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌کند.
آذری جهرمی تاکید کرد: نتایج حاصله تاکنون نشان داده که این اشعه‌ها همواره براساس استاندارد‌های حرارتی بوده است.

وزیر ارتباطات ۲۲ تیرماه امسال از راه اندازی سامانه‌ای خبر داد که مانند نمایش آلودگی هوا، وضعیت فرکانسی نیز به صورت زنده در سطح شهر‌ها نشان داده می‌شود تا شهروندان از آن آگاه شوند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چهارم شهریورماه از راه‌اندازی سامانه اندازه گیری اثر تجمعی شدت میدان امواج الکترومغناطیسی روی پایگاه اینترنتی این سازمان خبر داد.

در همین پیوند حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اکنون تجهیزات اندازه گیری تشعشع‌های رادیویی که نوع خارجی آن پیشتر مورد استفاده قرار گرفته بود، بومی سازی شده و مراحل نهایی آزمایش‌ها را می‌گذراند.

وی افزود: تجهیزات بومی سازی شده پس از طی همه آزمایش‌ها و تایید نهایی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان سازمان متولی تایید تجهیزات، در آینده و به مرور برای همه شهر‌های کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فلاح جوشقانی خاطرنشان ساخت: تجهیزات کنونی ساخت کشور اسپانیا است که با کمک متخصصان داخلی برای بومی سازی ۳۵ دستگاه اقدام‌های لازم انجام شد.

استقرار تجهیزات اندازه گیری در تهران و شیراز

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پس از اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اطلاع رسانی درباره تشعشع‌های رادیویی به مردم تجهیزات مورد نیاز در دو شهر تهران و شیراز مستقر شده است تا ساکنان این دو شهر بتوانند از وضعیت آلودگی‌های مخابراتی مطلع باشند.
به گفته وی، مرحله نخست، این تجهیزات در مناطقی از تهران مستقر شد که دارای مراکز حساس بیشتری مانند بیمارستان و یا مدارس بود تا خیال مردم در این مناطق آسوده‌تر شود.

رئیس رگولاتوری ادامه داد: اکنون تجهیزات سامانه اندازه گیری میزان تشعشع‌ها در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۷ نقطه شهر شیراز مستقر شده است، اما برای پوشش کامل شهر تهران نیاز به استقرار تجهیزات در هفت هزار نقطه وجود دارد که با بومی سازی شدن تجهیزات به مرور انجام خواهد شد.

فلاح جوشقانی افزود: کار بومی سازی تجهیزات تا ۹۵ درصد پیش رفته است و با کامل شدن و تایید نهایی از سوی سازمان انرژی اتمی دیگر از تجهیزات وارداتی استفاده نخواهد شد ضمن آنکه مرحله به مرحله برای استقرار در همه شهر‌ها برنامه ریزی می‌شود.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، این تجهیزات و حسگر میزان انرژی تجمعی همه امواج را بدون تفکیک نوع فرستنده آن، شناسایی می‌کند که این امواج می‌تواند مربوط به تلفن همراه، فرستنده رادیو تلویزیونی و هر نوع موج دیگری باشد ضمن آنکه مجموع این انرژی‌ها از طریق این حسگر‌ها اندازه گیری شده و در سامانه مرکزی قرار گرفته و خروجی آن قابل دسترسی مردم خواهد بود.

وی درباره ویژگی‌های تجهیزات ادامه داد: این سامانه نرم افزاری از جمله اندازه گیری روی نقشه، جست و جوی منطقه مورد نظر از طریق فهرست و میزان حد استاندارد را دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: میزان تشعشع‌ها قابل تفکیک است، اما در این سامانه مجموع تشعشع‌ها را نشان می‌دهیم و اگر قرار باشد تشعشع‌ها به صورت تفکیکی نشان داده شود، به مراتب اعداد پایین تری در سامانه نمایش داده خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار