کد خبر: 925801
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال تعداد 5000 نفر پشت نوبتی‌های تحت حمایت سازمان بهزیستی برای دریافت مستمری و سایر خدمات پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در دیدار با فرماندار شهرستان گرمی اظهار داشت: خدمات در مجموعه بهزیستی بسیار متنوع بوده و این سازمان جزو تخصصی‌ترین دستگاه‌های اجرایی بوده که از آغاز تاسیس خود تمام تلاش و همت خود را معطوف به رسیدگی به درماندگان، محرومان، معلولان و نیازمندان کرده است.

وی در مورد فراگیری آموزش‌های همگانی به خانواده‌ها وآگاهسازی آنان در ابعاد مختلف بیان کرد: با توجه به پراکندگی روستاها خدمات‌رسانی به ساکنان این شهرستان در زمینه‌های مشاوره‌های ژنتیک، آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزندپروری، توجه به مهدهای کودک و پیشگیری از اعتیاد ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل توانمندسازی را از مولفه‌های اصلی و دغدغه جدی سازمانی در کسب استقلال فردی توان‌خواهان دانست و گفت: امروزه یکی از اهداف و برنامه‌های دولت و سازمان، قادرسازی و کمک به کسب استقلال فردی توان‌خواهان در تامین معیشت ورفع نیازهای آنان است.

ستاری با اشاره به پذیرش افراد پشت نوبت تصریح کرد: امسال به پشتوانه دولت و در سایه تلاش مضاعف تمامی پشت نوبتی‌های تحت حمایت سازمان در سطح کشور پذیرش شده و مستمری و سایر خدمات را دریافت خواهند کرد که تعداد پنج هزار نفر از این تعداد در استان امکان پذیرش شده و در کل ظرفیت پذیرش هشت هزار نفر را داراست.

وی توسعه مراکز غیردولتی، اهتمام جدی در اشتغالزایی مددجویان، جلب مشارکت‌های مردمی، افزایش تعاملات بین بخشی، توجه جدی به مسائل آموزشی خانوادگی به ویژه در هنگام ازدواج، تقویت گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، عضویت و شرکت در جلسات و کمیته‌های تخصصی و گسترش برنامه تامین مالی خرد به ویژه در مناطق روستایی را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مجموعه‌های حمایتی همانند بهزیستی خدمات گوناگونی را به مردم ارائه می‌کنند، گفت: با ایجاد سازمان‌های یاری‌رسان در رفع نیازها و مشکلات افراد بسیاری از این نارسایی‌ها و معضلات مرتفع شده است.

ابراهیم امامی با بیان اینکه خدمات بهزیستی قابل کتمان نیست، افزود: با همت مسئولان و دستگاه‌های دخیل در تلاش هستیم تا زمینه‌های جلوگیری از بروز و شیوع انواع آسیب‌ها و مشکلات کاهش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر