کد خبر: 925800
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مراکز پزشکی آبدرمانی در استان اردبیل طی تفاهم‌نامه همکاری با ترکیه توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز ندایی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در جریان سفر استاندار اردبیل و هیئت همراه به ترکیه تفاهم‌نامه همکاری انتقال دانش، تجارت و فناوری در زمینه پزشکی آبدرمانی بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه استانبول به امضا رسید که از مهمترین اهداف آن توسعه پزشکی آبدرمانی در استان است.

وی توسعه کیفی آب‌های گرم معدنی در استان را از تاکیدات و برنامه‌های اساسی استاندار دانست و تصریح کرد: امضای این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا بوده که پس از انجام مذاکرات و رایزنی‌های مقدماتی و بازدید از امکانات طرفیت در اردبیل و استانبول به امضا رسیده تا در این زمینه اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل توسعه گردشگری درمانی و کمک به تحقق بهتر برنامه زمستان بیدار را از مهمترین برنامه‌ها و اهداف امضای تفاهم‌نامه برشمرد و بیان کرد: در همین راستا در برنامه سفر هیئت استان اردبیل به استانبول بازدید از امکانات دانشگاه استانبول و مجتمع آبگرم درمانی استانبول و تجهیزات و فناوری‌های به کار رفته در این مجتمع‌ها انجام شود.

ندایی استفاده از تجربیات بین‌‌المللی و انتقال فناوری‌های به‌روز جهانی را از دیگر اهداف در این زمینه برشمرد و افزود: استفاده از توان و تخصص بالای جوانان مستعد و توانمند داخلی نیز برای توسعه استان در این زمینه دنبال می‌شود تا با ایجاد تحول در کیفیت خدمات آب‌های گرم معدنی زمینه برای افزایش درآمدزایی در منطقه فراهم شود که در راستای دستیابی به این مهم نخستین دانشکده آبدرمانی کشور نیز در سرعین آغاز به فعالیت می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای استان اردبیل در حوزه آب‌های گرم معدنی گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها به دنبال جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به استان هستیم و در کنار این موضوع افزایش مدت اقامت گردشگران در استان نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر