کد خبر: 925799
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
دوترته:
رئیس‌جمهور فیلیپین همتای آمریکایی خود را مسئول تورم در کشورش دانست.
جوان آنلاین: رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد: ترامپ مقصر ایجاد تورم است. ترامپ با بالا بردن نرخ تعرفه و ایجاد ممنوعیت در موارد دیگر باعث خارج شدن همه چیز از کنترل شده است.

دوترته به خبرنگاران اعلام کرد: چه کسی شروع کرد؟ آمریکا. وقتی آمریکا تعرفه‌های خود را بالا برد همه کشور‌ها نیز تعرفه‌هایشان را افزایش دادند. به همه دلیل این اتفاق افتاده است. ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.
رئیس جمهور فیلیپین افزود: با دوستم ترامپ صحبت خواهم کرد.

دوترته روز جمعه در اردن اعلام کرد: اثرات جانبی تنش‌های تجاری آمریکا با چین و بقیه کشور‌های جهان بر روی قیمت کالا‌ها در فیلیپین تاثیر گذاشته است.

او وعده داد با رئیس جمهور آمریکا در این باره صحبت کند و تورم در فیلیپین را تحت کنترل درآورد.
به دنبال ادامه تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، اعمال دور تازه تعرفه‌های متقابل و تشدید جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان، نرخ تورم در فیلیپین به ۶.۴ درصد در ماه گذشته رسید. روز پنج شنبه ارزش پزو (واحد پول فیلیپین) با کاهش ۵۳.۸ در مقابل دلار آمریکا مواجه شد.

رئیس جمهور فیلیپین در حالی همتای آمریکای خود را مقصر افزایش قیمت‌ها در کشورش می‌داند که شاخص‌های اقتصادی این کشور به شوک‌های ذخایر غذایی بویژه در بازار نفت و برنج اشاره می‌کند. دوترته در سخنرانی خود در اردن تاکید کرد: من عذر خواهی نمی‌کنم. تورم وجود دارد و ما در تلاش برای کنترل آن هستیم.

گزارش بخش آماری و دفتر نمایندگی تجاری آمریکا حاکی از آن است که حجم تجارت میان فیلیپین و آمریکا در سال ۲۰۱۷ به ۲۰.۱ میلیارد دلار رسید. صادرات سال گذشته آمریکا به فیلیپین ۸.۵ میلیارد دلار بود و میزان واردات به سطح ۱۱.۶ میلیارد دلار رسید. با توجه به ماهیت داخلی اقتصاد فیلیپین این کشور تا حدی از تبعات تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه چین و در امان مانده است.

روز جمعه رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد دور جدیدی از تعرفه به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار را بر کالا‌های ساخت چین اعمال می‌کند. واشنگتن و پکن در ادامه ماه‌ها تنش تجاری بار‌ها تعرفه‌های سنگین را بر واردات همدیگر وضع کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار