کد خبر: 925798
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌اردبیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌اردبیل گفت: محصولات چاپی استان ‌به کشورهای آسیای میانه، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ناصر اسحاقی در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 150 چاپخانه دارای مجوز رسمی در اردبیل فعالیت می‌کنند و اردبیل جزو استان‌های برتر در صنعت چاپ است که این مسئله در راستای توسعه و ارتقای حوزه فرهنگی نقش بسیار حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به این که 40 درصد چاپخانه‌های استان از دستگاه‌های سنگین و افست و 60 درصد با دستگاه‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند گفت: صادرات محصولات چاپی استان اردبیل به کشورهای آسیای میانه، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبنای کار قرار گرفته که این مسئله نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اردبیل سالانه در جشن ملی چاپ چاپخانه‌های کشور رتبه‌های برتر را کسب می‌کند که این مسئله دارای حائز اهمیت است که بتوانیم با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها به نقطه عطفی از پیشرفت و تکنولوژی دست یابیم که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

اسحاقی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در این زمینه یک اولویت اساسی است و تلاش ما بر این است که بتوانیم در راستای توسعه صنعت چاپ استان برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم که این موضوع توسعه صنعت چاپ را می‌تواند رقم بزند که در این زمینه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای حوزه فرهنگی در استان نیز اظهار کرد: تلاش بر این است که بتوانیم صنعت چاپ را در استان به جایگاه شایسته و بایسته برسانیم که این مسئله نیازمند تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه است که بی‌شک این موضوع می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود که باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر