کد خبر: 925791
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه و پس از پایان سفر‌های تابستانی خبر داد.
جوان آنلاین: اسدالله قره‌خانی با اشاره به عدم عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: دو هفته آتی اوج سفر‌های تابستانی در کشور است که شاید به این دلیل بنزین سوپر در کشور عرضه نشده باشد. احتمالا پس از این دو هفته و از ابتدای مهرماه عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که اگر در مهرماه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت عرضه نشود جای سوال دارد، افزود: اگر میزان مصرف بنزین با کاهش سفر‌ها کمتر شود، تولید بنزین سوپر از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می‌شود، تصریح کرد: تولید ۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ معادل تولید ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر است، بنابراین حدود ۲ میلیون لیتر از این طریق صرفه جویی می‌شود.

سیستم احتراق برخی خودرو‌های خارجی با بنزین سوپر تنظیم شده است

وی با تاکید بر اینکه زمانی که مقدار مصرف بنزین کاهش و توازنی بین تولید و تقاضا ایجاد شود تولید بنزین سوپر آغاز می‌شود، افزود: اولویت نخست این است که ابتدا مصرف بنزین داخلی مردم از تولید داخل تامین شود و سپس به فکر تامین بنزین سوپر باشیم.

قره خانی با بیان اینکه سیستم احتراق برخی خودرو‌های خارجی با بنزین سوپر تنظیم شده است، ادامه داد: اگر این خودرو‌ها از بنزین معمولی استفاده کنند تنظیمات خودرو به هم می‌ریزد و مشکلاتی برای خودرو ایجاد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به خانه ملت گفت: اگر از مهرماه عرضه بنزین سوپر آغاز نشود، از شرکت ملی پالایش و پخش پرسیده می‌شود که پس از کاهش مصرف بنزین معمولی چرا بنزین سوپر تولید نمی‌شود، البته با توجه به اینکه این نوع بنزین قیمت بالاتری دارد به زودی تولید آن از سر گرفته می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار